قزاقستان به دلیل مشکل دوپینگ ورزشکارانش تنها ۳ سهمیه در رقابت‌های المپیک دارد و به همین دلیل درخواست تجدید نظر برای این حکم را داده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی که کشورهای پاک و بدون دوپینگ مجاز هستند با هشت ورزشکار راهی المپیک 2020 توکیو شوند،اما در این بین قزاقستان کشوری است که حداکثر می تواند با 2 وزنه بردار یک مرد و یک زن در المپیک حضور یابد زیرا بیشتر ورزشکاران این کشور به دوپینگ و تقلب محکوم شده اند در ده سال گذشته وزنه برداران قزاقستان در مسابقات بین المللی، بازی های المپیک و ....مجموعا 36 بار نمونه آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است.

ایلیا ایلین یکی از برجسته ترین نام ها در بین هشت وزنه بردار قزاقستانی بود که نمونه های بازرسی پس از بازی های المپیک 2008 و 2012 را رد کرد.آنها پنج مدال طلا را از دست دادند که 2 طلا ایلین افسانه ای از جمله این مدال ها بود.

قزاقستان یکی از 9 کشوری است که به علت دوپینگ  در این سالیان اخیر در دوره تعلیق یک ساله توسط فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) به سر می برد.البته چند کشور دیگر هم مانند قزاقستان که در ده سال گذشته 20 مورد یا بالاتر دوپینگ داشته اند با چنین مشکلی مواجه هستند که روسیه و آذربایجان از جمله این کشورها هستند.

فیل اندروز، مدیر اجرایی وزنه برداری ایالات متحده، گفت: این بسیار ناامید کننده است که فدراسیون وزنه برداری قزاقستان تصمیم دارد تا در مورد سیستم جدید کسب سهمیه المپیک درخواست تجدیدنظر کند.IWF کار بسیار خوبی در محافظت از ورزشکاران پاک در سیستم جدید انجام داده است.فدراسیون ما در این مورد به تصمیمات IWF پایبند است.هیچ تاریخی برای جلسه دادرسی CAS اعلام نشده است، مطمئنم که IWF می تواند با موفقیت به درخواست تجدیدنظر قزاقستان پاسخ بدهد.

این در حالی است که، IWF اعلام کرد هدف اصلی سیستم جدید حفاظت از ورزش پاک است و اشاره کرد که سیستم جدید کسب سهمیه المپیک نیز توسط کمیته بین المللی المپیک هم تائید شده است.

ورزشکاران به مراتب بیشتر از گذشته مورد آزمایش قرار می گیرند، چرا که آنها باید در سیستم جدید، در ۶ رقابت واجد شرایط که بین ۱ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ برگزار می‌شود شرکت کنند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری آلمان گفت که او از برنامه های قزاقستان شگفت زده شده است، آنها هر کاری برای حضور در بازی های المپیک انجام خواهند داد.من کاملا مطمئنم که این درخواست تجدید نظر نخواهد شد.

انتهای پیام/

شکایت فدراسیون وزنه برداری قزاقستان به دادگاه cas

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.