دولت آمریکا با اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی سختگیرانه خود، از اکتبر ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۸، ۱۸۰۰ خانواده مهاجر را از کودکانشان جدا کرد.

جدا شدن تقریباً ۱۸۰۰ خانواده در مرز مکزیک در پی سیاست‌های مهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به گفته یک مقام دولتی آمریکا به دلیل سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور تقریباً اعضای ۱۸۰۰ خانواده مهاجر از اکتبر ۲۰۱۶ تا فوریه امسال در مرز آمریکا و مکزیک از یکدیگر جدا شده اند.

این نخستین بار است که آمار جامعی درباره تعداد خانواده‌هایی که تحت تاثیر سیاست‌های ضدمهاجراتی ترامپ قرار گرفته اند، ارائه می‌شود. پیش از این تنها یک آمار دو هفته‌ای در ماه مه از این اتفاقات منتشر شده بود.

این مقام آمریکایی -به شرط فاش نشدن نامش- گفت امکان ارائه آمار به روز را ندارد، اما تاکید کرد تعداد خانواده‌هایی که از هم جدا شده اند در هفته‌های اخیر به دلیل سیاست‌های جدید دولت به شدت افزایش یافته است.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا، در ماه مه سیاست سختگیرانه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن کسانی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند بازداشت می‌شوند و کودکان از خانواده هایشان جدا می‌شوند.

یک مقام حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا ماه گذشته در کنگره گفت: بین ۹ و ۱۹ مه ۶۵۸ کودک از ۶۳۸ خانواده جدا شده اند. تاکنون بر اساس آمار‌های رسمی جمعاً ۲۴۰۰ خانواده از یکدیگر جدا شده اند.

حامیان کودکان و مهاجران، قانونگذاران دموکرات و سازمان ملل متحد جداکردن خانواده‌ها از فرزندانشان در مرز را محکوم کرده اند، اما دولت آمریکا از سیاست‌های خود دفاع کرده و اعلام کرده از این طریق به مهاجران غیرقانونی می‌فهماند بدون توجه به شرایط خانوادگیشان مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار