مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشست اضطراری تشکیل دهد.

نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری معان، مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.

طبق برنامه اعلام شده مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه نشستی اضطراری را برای بررسی افزایش خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه برگزار  کند.

«میروسلاو لاچاک»، رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل با ارسال نامه به 193 عضو، آنها را از برگزاری این نشست مطلع کرده‌ است.

این نشست در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی‌گیری خواهد کرد که رژیم صهیونیستی را به سبب خشونت‌های جاری علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح محکوم می‌کند.

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل، گفت این قطعنامه شبیه قطعنامه‌ هفته گذشته کویت است که خواستار حمایت بین‌المللی از فلسطینی‌ها در برابر خشونت‌های نظامیان صهونیست بود اما دولت آمریکا آن را وتو کرد.

«منصور» همچنین  تأکید کرد: با افزایش خشونت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی و استفاده مستمر از نیروی کُشنده علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح لازم است جامعه جهانی وارد عمل شود و حمایت فوری از مردم فلسطین به عمل آورد.

هفته گذشته 10 کشور از 15 کشور اعضای شورای امنیت به قطعنامه کویت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی رأی مثبت دادند و  4 کشور نیز رأی ممتنع دادند و آمریکا تنها کشوری بود که به این قطعنامه ضدصهیونیستی رأی منفی داد و آن را وتو کرد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در حملات نظامیان صهیونیست  به راهپیمایی فلسطینیان  در نوار غزه در روز قدس، ۴ نفر به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت غزه نیز با تأیید این خبر، شمار شهدای روز جمعه در غزه را ۴ نفر و زخمی‌ها را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

در جریان تظاهرات‌های روز بازگشت که هر جمعه در نوار غزه برگزار می‌شود نیز تاکنون بیش از ۱۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار