مقامات سودان جنوبی با اشاره به تشدید هشدار‌های آژانس‌های امدادی درباره وخامت اوضاع انسانی و ناامنی در این کشور، گروه‌های شورشی را مانع اصلی بر سر راه فعالیت‌های بشردوستانه توصیف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات سودان جنوبی با اشاره به تشدید هشدار‌های آژانس‌های امدادی درباره وخامت اوضاع انسانی و ناامنی در این کشور، گروه‌های شورشی را مانع اصلی بر سر راه فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور توصیف کردند.

آتنی وک آتنی سخنگوی سالوا کر رییس جمهور سودان جنوبی با اشاره به کمک‌ها و همکاری‌های دولت با گروه‌های بشردوستانه در اکثر مناطق تحت کنترل، گروه‌های شورشی را به ربودن اعضای گروه‌های بشردوستانه و ایجاد محدودیت در توزیع کمک‌ها متهم کرد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور این کشور به مقامات برای اطمینان از بهره برداری از کمک‌های بشر دوستانه گفت، موانع اندکی در مناطق تحت کنترل دولت است، اما شورشیان مسیر‌های کاروان‌های بشردوستانه را با مشکلاتی روبرو کرده اند.

وی در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که مقامات ارشد آژانس‌ها و گروه‌های بشردوستانه ضمن درخواست از احزاب و گروه‌های درگیر برای توقف خصومت و درگیری تاکید کردند رفع خصومت‌ها می‌تواند سبب کاهش نگرانی از گسترش و فراگیر شدن گرسنگی در ماه‌های آینده شود.

شورای نروژی حمایت از آوارگان و برنامه جهانی غذا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت غذایی مردم در سودان جنوبی اعلام کردند در صورت ادامه وضعیت کنونی اوضاع در این کشور وخیم می‌شود و هفت میلیون نفر جمعیت کشور ناگزیرند تا پایان سال کنونی در انتظار دریافت و ورود کمک‌های بشردوستانه مواد غذایی به سر برند.

آتنی خاطر نشان کرد شورشیان باید محدودیت‌ها و موانع بر سر راه ورود و توزیع مواد غذایی در مناطق تحت کنترل خود را بردارند.
تنش و کشمکش‌های ناشی از وقوع جنگ داخلی در سودان جنوبی در سال ۲۰۱۳ این کشور را به یکی از کانون‌های بحران آوارگان در جهان تبدیل کرده است.

براساس گزارش‌های سازمان ملل متحد در حدود ۴ میلیون نفر از شهروندان این کشور بر اثر درگیری‌ها و بی ثباتی‌های امنیتی در داخل و خارج از کشور آواره شده اند.

انتهای پیام/

شورشیان سودان جنوبی عامل جلوگیری از توزیع کمک‌های بشردوستانه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار