امام جمعه دیر گفت: راهپیمایی روز قدس در دفاع از انسانیت و حقوق بشر است و ما به حکم همبستگی اسلامی نمی‌توانیم در مقابل مشکلات مسلمانان ساکت باشیم.

راهپیمایی روز قدس در دفاع از انسانیت و حقوق بشر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: مساله مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها از همان دوران قبل از انقلاب مطرح بود و امام (ره) در دهه چهل در جریان مبارزه با رژِیم ستمشاهی مساله وابستگی شاه به اسرائیل را زیر سوال برد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) نقطه عطفی در مبارزات فلسطینیان ایجاد و به آن اصالت بخشید.

امام جمعه دیر بیان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مساله فلسطین را از یک مساله عربی به اسلامی بلکه جهانی تبدیل کرد و این روز در واقع فریاد رسای مسلمانان و آزادی‌خواهان علیه سرطان کشنده صهیونیسم است.

وی با بیان این که برخی مغرضانه و عده‌ای با ناآگاهی مساله دفاع از فلسطین را زیر سؤال می‌برند، اضافه کرد: این‌ها از یک سو می‌خواهند ملت از حمایت فلسطینیان دست بردارند و از دیگر سو ذهن مردم را به یک نهاد خدمت‌گذار بدبین کنند، در واقع این‌ها منافقانی هستند که نقش پادوی دشمن را ایفا می‌کنند.

حسینی گفت: راهپیمایی روز قدس در دفاع از انسانیت و حقوق بشر است و ما به حکم همبستگی اسلامی نمی‌توانیم در مقابل مشکلات مسلمانان ساکت باشیم.

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: این راهپیمایی تنها دفاع از ملت فلسطین نیست بلکه در حمایت از ملت‌های مظلوم بحرین، یمن، میانمار و سایر ملل ستمدیده اسلامی نیز می‌باشد.

وی افزود: حضور در اجتماع روز قدس در راستای دفاع از منابع ملی ماست چرا که اگر امروز حزب الله و حماس نبودند یقینا اسرائیل ما را راحت نمی‌گذاشت.

حسینی عنوان کرد: امروز صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و جبهه استکبار درمانده شده‌اند و تقویت جبهه مقاومت خواب را از آن‌ها گرفته و باعث شده از سر ضعف عربده‌کشی کنند.

امام جمعه دیر با بیان این که امام مسائل حاشیه‌ای را وارد متن نمی‌کرد، ادامه داد: دولت‌های مستکبر باید بدانند این خواب آشفته که ایران اسلامی هم تحریم را تحمل و هم فعالیت‌های هسته را تعطیل کند تعبیر نخواهد شد.

حسینی با بیان این که برخی از غناصان شایعه‌پراکنی نکنند که ایران نقض برجام کرد، گفت: رهبری تاکید کردند در چارچوب برجام ما می‌توانیم مقدمات کار را فراهم کنیم که اگر روزی اروپایی‌ها تضمین لازم به ما نداده و اعتماد ما را جلب نکردند همه چیز برای پیشبرد اهداف هسته‌ای فراهم باشد که البته مساله بمب هسته‌ای طبق فتوای رهبری حرام و در دستور کار ما نیست.

خطیب جمعه دیر یادآور شد:در مقطع فعلی دشمن سه نقشه اقتصادی، جنگ روانی و فشار عملی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/م

ما به حکم همبستگی اسلامی نمی‌توانیم در مقابل مشکلات مسلمانان ساکت باشیم

برچسب ها: نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.