مرادی با اشاره به تعارض منافع آمریکا و اروپا در موضوع برجام گفت: ایران نقش خود را در بازارهای جهانی نفت تثبیت کرده، از این رو کشورهای اروپایی نمی‌خواهند به واسطه آمریکا بازار نفت ایران را از دست دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نفت احمد مرادی ، با تاکید بر این‌که وزارت نفت برای ایفای نقش راهبردی خود در شرایط حساس کنونی نیاز به حمایت دارد، گفت: وزارت نفت نقش توسعه‌ای و پیشران توسعه اقتصادی کشور را داراست، برای پیشبرد اهداف بلندمدت باید به این وزارتخانه کمک کنیم.

وی به وظیفه سنگین وزارت نفت در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که گفت‌وگوهای بین ایران و کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در حال انجام است، مسئولیت سنگین‌تری برعهده وزارت نفت است. ایران به عنوان کشور صادرکننده نفت، نقش خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرده و کشورهای اروپایی نیز به هیچ وجه نمی‌خواهند با یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا بازار نفت ایران را از دست بدهند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نفت تلاش خود را با هدف همکاری با کشورها و شرکت‌های خارجی به‌منظور جذب سرمایه‌ و انتقال فناوری در دوره پسابرجام انجام داد، چنین اقدام‌هایی همچنان باید ازسوی این وزارتخانه دنبال شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تضعیف هیچ وزارتخانه‌ای در شرایط کنونی جایز نیست، وزارت نفت نیز به دلیل این‌که نقش کلیدی که در ورود سرمایه به کشور دارد از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در شرایط مطلوب داخلی به فعالیت‌های توسعه‌ای بپردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار