مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری آماده دفاع از سیستم جدید کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ که برای ورزشکاران در نظر گرفته شده در دادگاه عالی ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فوریه امسال، فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) اعلام کرد که سیستم کاملا جدیدی برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو با هدف حفاظت از ورزش پاک در نظر گرفته است. اما پس از این اتفاق فدراسیون وزنه برداری قزاقستان درخواست تجدید نظر در دادگاه داوری ورزش را برای سیستم جدید کسب سهمیه المپیک داد و خواستار تجدید نظر در آن شد.

سیستم کسب سهمیه المپیک نیز توسط کمیته بین المللی المپیک به تصویب نهایی این نهاد رسید. در سیستم جدید، ورزشکاران مجبور خواهند شد در حداقل ۶ رقابت واجد شرایط که بین ۱ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ برگزار می‌شود رقابت کنند و اطمینان حاصل شود که سطح کنترل دوپینگ در مسابقاتی که تحت نظارت IWF برگزار می‌شود وجود دارد.

تاماس آیان، رئیس فدراسیون وزنه برداری، در این باره گفت: "IWF به طور کامل به حفاظت از ورزشکاران پاک که در اوج فعالیت‌های ورزشی قرار دارند، همچنان متعهد باقی می‌ماند. در سال‌های اخیر، ما به شدت کار کرده ایم تا دوپینگ را در وزنه برداری کاهش دهیم، با تغییر اساسی. تغییر اغلب می‌تواند دشوار باشد، اما برای ورزش ما بسیار خوب و آیده آل خواهد بود، IWF مصمم است که کارش را با آینده‌ای روشن‌تر ادامه دهد."

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.