قانبیلی از رد مجوز شورای شهر در خصوص احداث موزه نقاشی ایران درودی خبر داد.

محمد قانبیلی عضو هیات انطباق فرمانداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص واگذاری و حق بهره برداری از قطعه زمینی به منظور احداث موزه آثار نقاشی ایران درودی اظهار کرد: طبق مصوبه شورا باید دو قطعه زمین با بیش از ۳۰۰ متر مساحت در اختیار ایران درودی به منظور احداث موزه نقاشی قرار می‌گرفت که فرمانداری این مصوبه را رد کرد.

وی با بیان اینکه ایران درودی چهره سرشناسی در عرصه نقاشی نیست، گفت: این مصوبه شورا خلاف قانون است و شهرداری نمی‌تواند به شخص خاصی زمین اختصاص دهد. ضمن اینکه در این مصوبه مدت زمانی که این زمین باید در اختیار ایران درودی قرار می‌گرفت، مشخص نبود.

قانبیلی افزود: مشخص نبود که زمین از چه محلی و بر چه اساسی در اختیار ایشان باید قرار می‌گرفت. همچنین محل هزینه کرد درآمد این موزه مشخص نبود. لازم به ذکر است، وقتی زمینی به صورت کامل در اختیار شخصی قرار می‌گیرد، صددرصد درآمد متعلق به شخص است که تمام این‌ها خلاف قانون بود، لذا فرمانداری این مصوبه شورای شهر را رد کرد.

گفتنی است؛ در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای شورا بر واگذاری قطعه زمینی به ایران درودی به منظور احداث موزه نقاشی رای دادند.

انتهای پیام/

مصوبه شورای شهر برای احداث موزه ایران درودی توسط فرمانداری رد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار