در آستانه روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی تلاش دارد با لابی‌گری مانع از برگزاری تظاهرات آزادی‌خواهان جهان و مدافعان مردم مظلوم فلسطین شود.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از بزگزاری روز قدس در شهر برلینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک گروه صهیونیستی در برلین آلمان در تلاش برای لغو تظاهرات روز جهانی قدس در این شهر است.

بنا به گزارش وب‌سایت صهیونیستی «جروزالم پست» یک مرکز صهیونیستی درآلمان از شهردار برلین خواسته مانع از برگزاری تظاهرات روز قدس در این شهر شود.

«رابی آبراهام کوپر» رئیس مرکز صهیونیستی «ویسنتال»‌، به جروزالم‌پست گفت:‌ مایکل مولر، شهردار برلین باید مطابق با رویه کمیسیاریای آلمان برای مبارزه با  آنچه وی «اقدامات ضدیهودی!» خواند، مانع برگزاری این تظاهرات شود.

وی با ادعای اینکه تظاهرات روز قدس دربرلین با سازماندهی ایران صورت می‌گیرد با عصبانیت افزود:‌ من نمی‌دانم چرا شهردار برلین با انتشار بیانیه‌ای لغو این مراسم را اعلام نمی‌‌کند.

«فلیکس کلاین»، مسئول یکی دیگر از سازمان‌های صهیونیستی در آلمان،  نیز در گفتگو با مجله «تاگس اشپیگل» در این خصوص مدعی شد: ممنوعیت این تظاهرات کار درستی است اما برای این کار موانع حقوقی وجود دارد که باید کنار زده شوند.

به نوشته «تاگس اشپیگل» تاکنون بیش از ۲ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی روز قدس در روز شنبه در قلب شهر برلین ثبت‌نام کرده اند.

پس از اعتراض سازمان‌های صهیونیستی، سخنگوی شهردار برلین با ارسال ایمیلی به جروزالم‌پست از «تلاش گسترده شهردار به منظور دست‌یابی به راهکاری قانونی برای ممنوعیت برگزاری تظاهرات یهودی و ضداسرائیلی مانند تظاهرات روز ۹ ژوئن» خبرداده، اما گفته تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه خاصی منجر نشده است که بتوان مانع حق قانونی تجمع و تظاهرات روز قدس شد.

در همین حال یک گروه افراطی حامی رژیم صهیونیستی که در آمریکا و کانادا دفتر دارد، برای مقابله با راهپیمایی روز جهانی قدس در تورنتو، فراخوان داده و از حامیان صهیونیست‌ها خواسته همزمان با این راهپیمایی به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار