استاندار قم با صدور پیامی، ضمن دعوت از همه مردم به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: راهپیمایی امسال متفاوت و پرشورتر از سال‌های قبل خواهد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم ؛ متن پیام سید مهدی صادقی؛استاندارقم که در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صادر شده بدین شرح است:

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس با دوراندیشی حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) حامل این پیام مهم است که مسئله فلسطین برای همیشه در یاد و خاطره مسلمانان عالم زنده است و بیت المقدس این پاره تن اسلام و قبله اول مسلمین هرگز فراموش نخواهد شد.

روز قدس، روز نمایش شکوه اتحاد و همبستگی جهان اسلام و تجلی همدلی و فریاد برائت از ظلم و ستم امت واحده اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیست است. روزی است که قطره قطره حمایت ملت‌های آزاده و مستقل جهان از قیام ملت مظلوم و قهرمان فلسطین، اقیانوس عظیمی از خروش یکپارچه ملت‌های اسلامی، علیه هرگونه تجاوز و اشغالگری را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش می‌گذارد.

روز قدس امسال در حالی فرا می‌رسد که تصمیم انتقال سفارت امریکا به قدس و موج جدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین همچنین سکوت ننگین برخی از کشورهای مسلمان منطقه، موجی از نفرت و کینه در میان مسلمانان و ملت‌های بیدار ایجاد کرده و نوید یک راهپیمایی متفاوت و پرشورتر از سال‌های قبل را می‌دهد. از این رو مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، همگام با سایر مسلمانان جهان، در این روز به صحنه آمده و فریاد رسای بیزاری از استکبار و اعلام نفرت عمومی از رژیم اشغالگر قدس را سر خواهند داد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و مدافع مظلوم استان مقدس قم نیز، در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، باشکوه هر چه تمام‌تر، در راهپیمایی عظیم یوم الله روز قدس شرکت کرده و با این حضور پرشور خود، مرهمی بر دردها و آلام ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین خواهند گذاشت.

فرماندار قم نیز طی پیامی به مناسبت روز قدس، از مردم برای حضور در راهپیمایی دعوت کرد.

متن پیام رضا سیار بدین شرح است:

گذر تاریخ نشان داده است که مستکبران و طغیان‌گران، هرگز نتوانسته‌اند با خشونت و درندگی، فروغ آگاهی بخش اسلام و امت اسلامی را خاموش کنند. مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین و شجاعت حیرت‌انگیز زن و مرد و پیر و جوان آنان، در برابر صهیونیست‌های غاصب، گواه زنده این مدعاست که فرجام این دشمنی نابخردانه با مظلومان، پیروزی نهایی حق بر باطل است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده‌اند: صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین، محکوم به فناست.

روز قدس، روز خیزش مسلمانان دنیا در حمایت از مظلومان جهان و یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) در راستای زنده‌ نگهداشتن روحیه ظلم‌ستیزی و ظلم ناپذیری مردم ایران و جهان در مقابل استکبار و استبداد است.

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز قدس»، قبله اول مسلمانان، از آن جهت حائز اهمیت است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

بدون تردید خشونت‌ها و قساوت‌های رژیم غاصب اسرائیل موجب گردیده تا یک بار دیگر همه با هم با شرکت در راهپیمایی روز قدس سال 1397 به جهانیان نشان دهیم تا قدس شریف و فلسطین تنها یک سرزمین نیست بلکه یک اعتقاد و نماد آزادی خواهی در جهان است.

انتهای پیام/الف

قدس نماد آزادی خواهی در جهان است

برچسب ها: سرویس سیاسی ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار