موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران در تولید پهنه هواپیماهای ATR خودکفا شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:خودکفایی شرکت هواپیمایی آسمان در تولید پهنه هواپیماهای ATR نشان از بی تاثیری تحریم ها در حوزه هوایی کشور دارد.

ایران در تولید پهنه هواپیماهای ATR خودکفا شده استابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم های طولانی مدت اعمال شده علیه ایران و تجربه حاصل از این امر ،اظهار کرد: قبل از توافق برجام و رفع  تحریم‌ها (که به طور کامل هم محقق نشد)، توانستیم کشور را به خوبی از لحاظ اقتصادی اداره کنیم.

وی ادامه داد: بازگشت تحریم‌ها و بدعهدی بوئینگ در تحویل 80 فروند هواپیما به ایران  تأثیر چندانی بر صنعت هوایی کشور ندارد.

موسوی با بیان اینکه ایران توانسته قبل از برجام روی پای خود بایستد ،گفت: در دوره برجام ایران  بنیه هوایی خود را تقویت کرده است .بنابراین با بازگشت تحریم ها نیز همچنان توان هوایی خود را حفظ کرده و درجهت ارتقا آن تلاش خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرده که در تولید پهنه هواپیماهای ATR خودکفا شده است. این خود یک نشان قدرتمند، از بی تأثیری تحریم‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری و سایر شرکت‌های هواپیمایی باید از توان بخش خصوصی و تولید داخلی برای خودکفا شدن در حوزه هوایی استفاده کنند زیرا که همواره دشمنی آمریکا با ایران ادامه خواهد داشت.

گفتنی است ؛روز گذشته خبرگزاری فرانسه نوشت: «بوئینگ می‌گوید هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نخواهد داد.»

سخنگوی بوئینگ در این خصوص گفت: «ما به ایران هیچ هواپیمایی تحویل نداده‌ایم و از آنجا که دیگر مجوزی برای فروش هواپیما به ایران در این مقطع زمانی نداریم، هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نخواهیم داد.»

بر اساس قرارداد بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با شرکت بوئینگ، قرار بود 80 هواپیما به ایران تحویل شود. قرار بود که ۵۰ فروند از این هوپیماها مدل ۷۳۷ و ۳۰ فروند دیگر مدل ۷۷۷ پهن پیکر باشند که در یک دوره ۱۰ ساله به ایران ایر تحویل شوند.ارزش این قرارداد بیش از 16 میلیارد دلار ذکر شده بود.

این در حالیست که هنوز تحریم‌های واشنگتن عملا بازنگشته‌اند، شرکت‌های اروپایی در حال ترک ایران هستند. تمام این موارد در حالی رخ می‌دهند که کشورهای اروپایی از پایبندی خود به برجام سخن می‌گویند.

انتهای پیام/

لزوم مشارکت شرکت های هواپیمایی با بخش خصوصی برای خودکفا شدن در حوزه هوایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Denmark
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
۵ میلیارد دلار در اختیار بخشهای دانش بنیان و دانشگاهها بگذارید اگر جواب نگرفتید در امر هواپیما سازی من اسمم را عوض میکنم باید هزینه کنیم که جواب بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
جعفر پور
۰۰:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
خواستن توانستن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
تا وقتی ایرباس وبو یینگ وغیر وذالک قراره به ما هواپیما بفروشند تولید وسرمایه گذاری در داخل در ساخت هواپیما مقرون به صرفه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ببین کارمون به کجا رسیده که حتی رییس پلیس یک استان عربی ما رو تهدید میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
با همه قطعات کارندارم-ولی توی تولید انژکتور (سوخت پاش)موتورجت چطوری خودکفاشدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ما باید در یک انقلاب صنعتی در تولید هواپیما خود کفا شویم.
آخرین اخبار