نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: راهپیمایی روز قدس امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است چراکه با توجه به توطئه اخیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور حتی یک نفر بیشتر در مراسم، دشمنان را عصبانی‌تر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم ترتیل‌خوانی روزانه قرآن‌کریم در مصلای اعظم امام خمینی (ره) با اشاره به آیه ۵۵ و ۵۶ سوره نور از قرآن کریم گفت: در معنای این آیات خداوند به کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته انجام می‌دهند، وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همانگونه که به پیشینیان آن‌ها خلافت روی زمین را بخشید و آیینی که برای آنان پسندیده همچنان پابرجا و ریشه‌دار خواهد بود، به طوریکه ترسشان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند.

وی در ادامه افزود: همه این وعده‌ها در صورتی محقق می‌شود که تنها خدا را پذیرفته و برای پروردگار شریک قرار ندهد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به روایتی از ائمه معصومین (ع) که مصداق کامل این آیات شریفه را حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) دانسته که خداوند وعده آن را داده است، گفت: خداوند فرموده است که اهل ایمان بر جهان حکومت خواهد کرد و آینده تاریخ به سود مومنان بوده و شکست مربوط به کافران است.

وی با تاکید به اینکه کلید و رمز شایستگی برای به دست گرفتن حکومت گسترده حق، ایمان و عمل صالح است، تصریح کرد: هدف از حکومت اهل ایمان استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیت کامل است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: امنیت واقعی در سایه حکومت دین است به طوریکه امنیت در جامعه اسلامی شرایط مناسبی برای عبادت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در این فرصت باقیمانده توبه کرده و از خداوند بخواهیم اشتباهات ما را بخشیده و ما را به سوی خود بازگرداند، گفت: شب‌های قدر و اندک فرصت باقیمانده رمضان فرصتی برای توبه کردن و طلب عفو از پروردگار است.

آل‌هاشم با اشاره به چهار نشانه توبه توضیح داد: اولین علامت توبه، پشیمانی از عمل بد خود و اظهار آن است و سپس ترک عمل بد توسط انسان، یعنی دیگر آن گناه را انجام ندهد.

وی افزود: مداومت بر عمل صالح خویش و استمرار به کار‌های صالح و عمل به واجبات از جمله دیگر علامت توبه است و فرد توبه‌کننده باید در صورت قبول توبه به واجبات عمل کرده و آن‌ها را به جا بیاورد.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه نباید تنها وقتی با مشکل روبه‌رو شدیم، خدا را صدا کنیم، ادامه داد: خداوند را باید در همه حال یاد کنیم و هر اعمالی که انجام می‌دهیم خدا را ناظر آن بدانیم.

وی با اشاره به فرارسیدن آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامگذاری شده است، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است چراکه با توجه به توطئه اخیر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور و شرکت حتی یک نفر بیشتر در مراسم به همان میزان دشمنان را عصبانی‌تر خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/ش

حضور یک نفر بیشتر در راهپیمایی روز قدس، استکبار را به همان میزان عصبی‌تر می‌کند

برچسب ها: قدس ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.