رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با وزیر دولت در امور قوای مسلح بریتانیا در مقر وزارت دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله: از تروریسم نباید به عنوان ابزاری برای تحقق سیاست خارجی استفاده شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با مارک لنکستر، وزیر دولت در امور قوای مسلح بریتانیا در مقر وزارت دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله عبدالله در این نشست تصویری از وضعیت امنیتی و نظامی در افغانستان و نبرد علیه تروریست‌ها و گروه‌های مخالف مسلح ارائه کرد. وی با تمجید و تقدیر از نیروهای مسلح افغانستان در مبارزه علیه تروریسم، امنیت را یکی از چالش‌های عمده این کشور خواند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین بر مبارزه مشترک علیه تروریسم از سوی کشورهای منطقه تاکید نمود و علیه استفاده ابزاری از تروریسم برای تحقق اهداف سیاست خارجی هشدار داد.

لنکستر نیز در این دیدار با ابراز رضایت از پیشرفت‌های به دست‌آمده در افغانستان ابراز داشت که دولت بریتانیا از روندهایی که توسط افغان‌ها مدیریت شود حمایت می‌کند و خواهان همکاری مشترک منطقه‌ای برای استقرار صلح و ثبات است.

در این نشست همچنین نیازهای قوای مسلح افغانستان٬‌ نیاز به کمک‌ها و همکاری‌های بیشتر با قوای مسلح این کشور٬‌ روابط منطقه‌ای افغانستان٬‌ پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و راه‌های رسیدگی به این مشکل نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان روز گذشته در سفری سه روزه عازم انگلیس شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار