کارشناس مسائل بین الملل گفت: سه توطئه بزرگ از جانب غرب علیه ما طراحی شده بود که رهبری با سخنان خود همه آن‌ها را خنثی کردند.

رهبر انقلاب با بیانات‌شان توطئه‌های آمریکا و اروپا علیه کشور را خنثی کردندجعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستور برجامی رهبر انقلاب اظهار کرد: آمریکا و اروپا توطئه هایی را علیه کشورمان طراحی و ما را در محاصره قرار داده بودند، مقام معظم رهبری با قدرت، توانمندی و خرد مبتنی بر تجربه ۳۰ ساله انقلاب این توطئه‌ها را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: از زمانی که ترامپ از برجام خارج شده اروپا پیوسته بر باقی ماندن ما در برجام تاکید دارد، این درحالی است که طی یک سال گذشته هیچ تلاشی برای برداشتن تحریم‌های همه جانبه علیه ما انجام نداده‌اند و از طرف دیگر با آمریکا همکاری می‌کنند.

قنادباشی با بیان اینکه طرف مقابل هیچ تلاشی را برای انجام تعهدات خود در برجام انجام نمی‌داد، افزود: بسیاری از کارشناسان این موضوع را یک توطئه بزرگ علیه ایران می‌دانند، چرا که اروپا و آمریکا تقسیم نقشی در بحث برجام داشتند، همانطور که می بینیم ترامپ خارج شد تا دوباره تحریم‌ها را برگرداند و از طرف دیگر اروپا خارج نشد برای اینکه ما تعهداتمان را انجام بدهیم و از آن حدی که در توافق هسته‌ای آمده فراتر نرویم.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: مقام معظم رهبری با ورودشان این توطئه بزرگ طراحی شده از سوی کشور‌های اروپایی و کاخ سفید که به صورت پنهانی، سری و ناگفته در مورد ایران اعمال می‌شد را باطل و خنثی کردند.

وی اظهار کرد: توطئه دیگر از سوی غرب این بود آن‌ها تهدید می‌کردند اگر ایران وارد غنی‌سازی فراتر از برجام شود، آمریکا و غرب وارد جنگ علیه ایران می‌شوند؛ در واقع غربی‌ها می‌خواستند با ترساندن، ما را وادار کنند که وارد گفت‌و‌گوی تازه‌ای یعنی برجام دو شویم.

قنادباشی باشی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با سخنانشان آنچه را موجب رضایت آمریکایی‌ها بود را از میان برد، خاطرنشان کرد: سومین توطئه این بود که آمریکایی‌ها و اروپاییان همزمان با موضوعات برجامی و تحریمی می‌خواستند با فشار‌های عملی در ایران شورش ایجاد کنند اما با هوشیاری رهبر انقلاب نیز خنثی شد و تاکنون همه توطئه‌های غربیان باطل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار