آقای گل فوتبال جهان گفت:بدون شک این که ۸۰ میلیون نفرحامی تیم ملی در جام جهانی هستند، روحیه و انگیزه قابل توجهی است که ملی پوشان از آن برخوردارند.

دایی: ۸۰ میلیون هوادار حامی تیم ملی در جام جهانی هستندبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی دایی، برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در گفت و گو با سایت AFC در مورد حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 اظهار داشت: در گروه B مسابقات جام جهانی، تیم ملی در گروه سختی قرار دارد اما هر چند که ممکن است هر اتفاقی در این گروه رخ دهد.

او ادامه داد: ما هنوز برای حضوری موفق در جام جهانی 2018 امیدواریم اما در واقع اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم شانس مان بسیار اندک و کم است. در رویدادی مهم آن هم مانند جام جهانی به طور قطع و یقین سازگاری، به خصوص در دفاع، بسیار مهم خواهد بود،‌ اما از همه اینها مهم‌تر این است که 80 میلیون نفر پشت و حامی تیم ملی در روسیه باشند.

آقای گل فوتبال جهان در ادامه صحبت هایش با سایت AFC گفت: بدون شک این که 80 میلیون نفرحامی تیم ملی در جام جهانی هستند، روحیه و انگیزه قابل توجهی است که ملی پوشان از آن برخوردارند و در چنین شرایطی است که شما می‌توانید کارهای بزرگی را انجام دهید. این می تواند به شما در حل مشکلات و چالش های بزرگ کمک کند تا هم مشکلات را ریشه کن کنید و هم در رقابت‌های بزرگ پیروز شوید. این حمایت‌ها قطعأ تاثیر چشمگیری برای هر بازیکنی  در آنجا خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: حتی زمانی که خودم برای تیم ملی بازی می‌کردم، چنین حمایت هایی را به عینه با چشم احساس کردم و باعث شد حس و انگیزه مضاعفی را به دست آوردم. به طور حتم بازی با تیم ملی استرالیا در سال 1977 یکی از مواردی بود که واقعا از نزدیک لمسش کردم  و همچنین بازی مقابل تیم ملی کره جنوبی در سال های 1996 و 2004 در بازی های آسیایی نیز چنین حسی را داشتم.

دایی گفت: هنگامی که من برای تیم ملی بازی می‌کردم، بازی برای هر تیمی که به ورزشگاه آزادی می آمد کار بسیار سختی بود به طوری که جو سنگینی در ورزشگاه آزادی برای حریفان حاکم می‌شد و به نوعی آنجا به جهنمی عجیب و ترسناک برای آنان تبدیل می شد و خیلی زود تحت تاثیر هواداران پر شور ما قرار می گرفتند، چه در زمینه ملی و چه در زمینه باشگاهی.

سرمربی تیم سایپا در مورد مقایسه فوتبال کنونی جهان با فوتبالی که خودش بازی می‌کرد، پاسخ داد: آسان نیست که فوتبال آن زمان را با امروز مقایسه کنید چون همه چیز تغییر کرده است،‌ اما مسئله ای که نمی‌توانم انکارش کنم این است که در گذشته بازیکنان بزرگی در تیم ملی داشتیم  و اکنون هم خوشبختانه در ترکیب فعلی تیم ملی نفرات خوبی داریم. آنچه که واقعا نمی توانم مقایسه کنم شور و شوق در آن زمان و احساساتی که ما داشتیم با هیجان الان به هیچ وجه قابل قیاس نیست. هیجانی که خودم در تیم ملی داشتم و برایم آن حس کاملا متفاوت بود. این هیجانات تغییر کرده‌اند، همان طور که زندگی و تفکر مردم با تغییرات زیادی در این سال ها مواجه شده است.

برترین گلزن جهان در پایان خاطر نشان کرد: من فکر می کنم همه چیز در آن روز خالص بود به صورتی که مردم با همان شفافیت و راستگویی زندگی می‌کردند. هنگامی که به عقب برمی‌گردم، صداقت بیشتری در آن روزها می بینم، نه فقط در فوتبال بلکه در کل زندگی افراد. فوتبال تنها بخشی از این زندگی است.باید عنوان کنم زندگی ها با تغییرات مواجه شده اند.

انتهای پیام/

گفتگوی علی دایی با سایت AFC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
الان همه میخوان سرهم کلاه بزارن
آخرین اخبار