دانش آموزان چهارمحال و بختیاری سه رتبه انفرادی و رتبه اول تیمی را در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای کسب کردند.

کسب رتبه اول در المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ایبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش آموزان دوره دوم متوسطه این استان، رتبه‌های ششم، هشتم و نوزدهم انفرادی و رتبه اول تیمی در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای در سطح کشور را از آن خود کردند.

وی، هدف این المپیاد را سنجش دانش و مهارت تحلیل و تفکر دانش آموزان در مواجهه با رسانه‎ها بیان و اضافه کرد: این المپیاد در دو مرحله داخلی و یک مرحله بین المللی برگزار می‌شود.

امیدی افزود: شرکت کنندگان در این المپیاد باید بتوانند خود را از یک مخاطب منفعل در مواجهه با رسانه‌ها به یک تولیدکننده خلاق ارتقا دهند.

وی ادامه داد: سؤالات مرحله اول این المپیاد متناسب با سرفصل‌های کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای مانند بازنمایی، کلیشه سازی، فنون اقناع، آینده رسانه‎ها، سوالات پنج گانه سواد رسانه‎ای، مخاطب شناسی، نادیده‌های رسانه‌ها، و رسانه و سبک زندگی طراحی شده بود.

امیدی اضافه کرد: مرحله دوم این المپیاد در قالب یک اردوی آموزشی و تفریحی به مدت یک هفته از ۲۵ تیر تا اول مرداد ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله حدود ۳۰ نفر به عنوان برگزیده در رده‌های الف، ب و ج معرفی می‌شوند.

امیدی اضافه کرد: همچنین مرحله سوم المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای به صورت یک اردوی چند روزه خارج از کشور در آبان ماه امسال برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/خ

کسب چهار رتبه برتر در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار