...

استاندار تهران اظهار کرد: قدس قبله‌گاه اول و متعلق به مسلمان است و اقدام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا مورد پذیرش نیست.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر مسلمان و فرد آزاده‌ای وظیفه خود می‌داند که از قدس شریف به عنوان مکانی که متعلق به فلسطینیان و اولین قبله گاه مسلمانان است دفاع کند.

وی افزود:اگر یک رژیم غیر رسمی و اشغالگر بخواهد بیت المقدس را به عنوان پایتخت خود معرفی کند از نظر جوامع بین المللی و انسانی پذیرفته نیست.

استاندار تهران با تاکید براینکه قدس قبله‌گاه اول و متعلق به مسلمان است، گفت: اقدام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا مورد پذیرش نیست.

مقیمی گفت: کشورهای اسلامی باید مخالفت خود را با این اقدام در مجامع اسلامی و بین اللمللی همچون اجلاس کشورهای اسلامی اعلام کنند.

وی افزود:تمام مردم مسلمان دنیا، نهاد‌های و مراجع مردمی باید  مخالفت خود در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا با صدای رسا اعلام کنند.

استاندار تهران ادامه داد: روز قدس از طرف امام خمینی(ره) به عنوان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری شده است و امروز در سراسر دنیا برگزار‌ می‌شود  و این روز بهترین زمان ممکن برای اعلام مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

مقیمی گفت: نهادهای مردمی اسلامی می‌توانند از تریبون‌های مختلف صدا و نظر خود را به دنیا برسانند و نباید کوتاه بیایند و مخالفت خود را باید با رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

وی بیان: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را  روز قدس نامیدند و از مردم خواستند به صحنه بیایند و علیه رژیم صهیونیستی نظر خود را با شعارهای کوبنده اعلام کنند و از مردم فلسطین که سال‌ها است در تبعید و از خانه خود دور هستند حمایت کنند، مردم دنیا امروز  همه در صحنه خواهند بود.

استاندار تهران در پایان گفت: مردم ایران همیشه در آخرین جمعه ماه رمضان و در روز قدس حضوری پر رنگ داشتند؛ در سراسر دنیا نیز مردمی که حامی فلسطین و انسانیت هستند در این روز انزجار خود از اقدامات رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنند. امسال نیز ان شاء الله مردم ایران و سراسر دنیا در صفوف فشرده تری در این مراسم شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

استاندار تهران: مردم ایران و جهان در صفوف فشرده تری در روز قدس شرکت خواهند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار