مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آمریکا امروز عصبانی است زیرا منافعش در ایران کاملاً قطع شد، گفت: مراکز اقتصادی و فرهنگی و سیاسی آن‌ها در ایران از بین رفت و دلیل تحریم‌های آن‌ها نیز همین مسئله است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: برخی بر این باور هستند که مشرکان طهارت ذاتی دارند ولی نجاست آن‌ها عملی است یعنی از نجاسات دوری نمی‌کنند ولی اکثری عالمان بر این باور هستند که نجاست آن‌ها ذاتی و علمی است.

وی افزود: نجاست ذاتی نیز به دو معنی ذاتی عینی و سیاسی است؛ اکثر فقها به این بحث پرداخته‌اند مهم‌ترین بخش در اعلام نجاست کافران، سیاسی است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نجاست سیاسی به این معنی است که از نظر سیاسی اسلام نمی‌خواهد که کفار با مسلمانان باشند و سعی کرده است که یک حد و مانعی بین این دو باشد.‌

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه آمریکا امروز عصبانی است زیرا منافعش در ایران کاملاً قطع شد، اظهار داشت: مراکز اقتصادی و فرهنگی و سیاسی آن‌ها در ایران از بین رفت و دلیل تحریم‌های آن‌ها نیز همین مساله است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: اگر اسلام می‌گوید که مشرکان نجس هستند به این دلیل است که بیش از حد به آن‌ها نزدیک نشویم، دشمنان می‌خواهند که با معاشرت با ما در زندگی ما دخالت کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: برخی مشرکان بیان کردند که اگر ایمان بیاوریم ربوده می‌شویم که خداوند حرف آن‌ها را رد کرده و بیان کرد که همان خدایی که مکه بی‌آب و علف را سال‌های سال نجات داد می‌تواند از آن‌ها نیز حفاظت کند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ اندلس را به‌خوبی بخوانیم تا متوجه شویم کفار چگونه در ذهن جوانان مسلمان تاثیر گذاشتند، افزود: اسپانیا یک کشور اسلامی بود ولی مسیحیان با برنامه‌های فرهنگی که پیاده کردند مسلمانان را فریب بدهند و با همین ابزارها جوانان مسلمان را از راه جهاد دور کردند.

آیت الله سبحانی گفت: خاورشناسان غربی از 200 سال پیش سعی کردند که اسلام و شرق را بشناسند و در پس این اسلام‌شناسی در واقع سعی کردند که نقاط و ضعف و قوت ما را متوجه شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات استکبار برای نفوذ در ملت‌های مسلمان خاطر‌نشان کرد: آن‌ها در حقیقت به دنبال مواجهه هستند و می‌گویند که می‌خواهند ما را با علم روز آشنا کنند ولی در حقیقت به دنبال استثمار ما گام بر می‌دارند، امروز نیز با عوامل مختلفی به دنبال نفوذ هستند.

انتهای پیام/س

منافع آمریکا در ایران قطع شده است

برچسب ها: مراجع تقلید ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.