کارشناس مسائل بین الملل گفت: همراهی رژیم های مرتجع منطقه با تحقق معامله قرن تضییع حقوق ملت فلسطین است .

ایران به تنهایى بار سنگین کمک به مردم فلسطین را به دوش مى کشدبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرزمین فلسطین در ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی شاهد یکی از دردناک‌ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان این سرزمین، روی آرامش و آسایش را به خود ندیده‌اند. ۷۱ سال پیش در این روز، گروهی با دستاویز قرار دادن ایده‌ها و افکار انحرافی و نژادپرستانه، مردمان بومی سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رساندند و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند. این رویداد در تاریخ ملت مقاوم فلسطین به عنوان یوم‌النکبه یعنی روز فاجعه و آوارگی صد‌ها هزار فلسطینی شناخته شده است.


حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در طول ۷۱ سال گذشته که رژیم صهیونیستی تشکیل شد، فلسطین فراز و نشیب‌های بسیارى را شاهد بوده است در حقیقت تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین در حاشیه بود همچنین جامعه جهانی و کشور‌های عربی بعد از شکست اعراب در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به دست فراموشی سپرده شد.

وی افزود: شکست اعراب از اسرائیل، شرایط روانی سختی برای ملت‌های عربی و اسلامی رقم زد؛ فلسطینی ها به دلیل این شکست، نتوانستند اقدام و کمکی از جامعه جهانی و کشور‌های اسلامی و عربی دریافت کنند.


هانی زاده با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب الگویی برای ملت‌های مبارز جهان و منطقه به خصوص فلسطیان تبدیل شد، خاطر نشان کرد: در حقیقت شکل گیری حماس و جهاد اسلامی برآیند تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر روی ملت فلسطین تلقی می‌شود، به همین دلیل بعد از تشکیل حماس در سال ۱۳۸۷ روند انتفاضه‌ها شکل گرفت.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: انتفاضه سنگ، مسجد الاقصی و بازگشت جزئی از تاثیر گذاری ادبیات انقلاب اسلامی بر مسئله فلسطین بود، در حقیقت در طول شکل گیری اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی این دو سازمان به دلیل نفوذ عربستان و برخی از رژیم‌های مرتجع عرب بر روی این دو نهاد منطقه‌ای و مهم، به نهاد‌های غیر فعال و فلج تبدیل شد.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی در طول سال‌های اخیر از ایفای نقش اتحادیه عرب و سازمان همکارى‌های اسلامی جلوگیری کرد، اما به هرحال طى سال هاى گذشته و مبارزاتی گسترده اى که ملت فلسطین با اسرائیل انجام دادند، مبارزات ملت فلسطین سازماندهی خاصی پیدا کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: در حقیقت دلیل مبارزات و مقاومت هاى فلسطین، شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ بود، به عبارت دیگر جنبش‌های مبارز فلسطینی از حزب الله لبنان الگو گرفتند و توانستند چندین بار اسرائیل را شکست دهند.

هانی زاده افزود: آخرین شکست اسرائیل در جنگ ۲ روزه غزه بود چراکه امروز ه موشک‌های حماس توازن وحشت را در اراضی اشغالی ایجاد کرده است و ابتکار عمل میدانی در دست رزمندگان فلسطینی است، که کشور‌های عربی نظیر عربستان، امارات و بحرین جزئی از مزاحمت‌هایی که برای ملت فلسطین ایجاد کردند، صورت گرفت.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اقداماتی که ایران برای فلسطین انجام داد، مطرح کرد: جمهوری اسلامی تمام توان سیاسی و رسانه‌ای خود را به کار گرفت که مسئله فلسطین همچنان در مدار توجه جهانیان قرار داشته باشد همچنین در طول ۴۰ سال گذشته ایران خود را مسئول حمایت از مردم فلسطین می دانسته است.

وی ادامه داد: ملت‌های عربی و رژیم‌های مرتجع عرب هیچ گونه کمکی به فلسطین نکردند حتی اخیرا طرح معامله غرب توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان طراحی شده است و این موضوع نشان مى دهد که ملت عرب به خصوص رژیم‌های مرتجع عربی در تلاش هستند که حقوق ملت فلسطین را از بین ببرند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
پیشگوئی قرآن‌ به واقعیت تبدیل خواهد شد
وساکنان‌الاقصی یهودیان اشغالگر را از بیت المقدس شریف بیرون خواهند کرد ونامی‌از‌اسرائیل باقی نخواهد‌ماند.وعده‌ی‌الهی‌حق‌است‌ در قرآن مجید چنین نوشته شده وچنین‌هم‌خواهد شد.انشاءالله
آخرین اخبار