مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷۷ هزار و ۱۰۵ راس دام این استان در ۲ ماهه نخست امسال علیه انواع بیمار‌های دامی مایه کوبی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف نظیر طاعون نشخوار کنندگان کوچک، انترو توکسمی، بیماری قانقاریا، آبله بزی و گوسفندی به طور رایگان در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند.

حسینی بیان کرد: مایه کوبی دام در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۸۳ هزار و ۹۷۹ راس دام رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۲۳۲ هزار و ۳۸۳ متر مربع سمپاشی جایگاه دام در سیستان و بلوچستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۱۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی انجام سمپاشی بر روی ۸۲ هزار و ۴۴۸ راس دام را از دیگر اقدامات دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این مدت ذکر کرد و گفت: تعداد دام‌های مورد سمپاشی قرار گرفته این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۹ هزار و ۳۷۶ راس دام رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

دام های سیستان و بلوچستان علیه بیماری مایه کوبی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار