آصفی گفت: اگر اروپا بخواهد تعلل کند و با وقت کشی موضوع را دنبال کند، جمهوری اسلامی بر اساس منافع ملی عمل خواهد کرد.

اروپاییان پیام لازم را از سخنرانی رهبر انقلاب دریافت کردند/اگر اروپا بخواهد تعلل کند ایران براساس منافع ملی عمل خواهد کردحمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه  در گفت و گو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستور برجامی مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرمایشات رهبری حاکی از آن بود که اروپایی ها درصدد وقت‌کشی و گرفتن زمان از ایران هستند.

وی ادامه داد: اظهاراتی که اخیراً اروپایی ها داشتند به نوعی این نگرانی را به وجود می آورد که آنها علی‌رغم این‌که اعلام می‌کنند به جمهوری اسلامی ایران تضمین می دهند و تلاش خواهند کرد تا برجام حفظ شود اما شاهد هستیم که در بعضی مواضع آمریکایی ها خودشان را شریک کردند و هم نوایی دارند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع توان دفاعی جمهوری اسلامی و بحث موشکی و همچنین حضور مثبت و موثر ایران در منطقه و به عنوان مثال در سوریه را مطرح کردند هشداری برای اروپایی ها بود که خودشان را از این موضوعات دور نگه دارند.

آصفی ادامه داد: اینها موضوعاتی نیستند که جمهوری اسلامی وارد گفت و گو و مصالحه شود. در عین حال رهبر انقلاب به سازمان انرژی اتمی دستور دادند که مقدمات کار را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو و همچنین استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: این موضوع به این معناست که اگر اروپا بخواهد تعلل کند و با وقت کشی موضوع را دنبال کند، جمهوری اسلامی ایران به حقوقی که در برجام برایش مشخص شده، بر اساس منافع ملی عمل خواهد کرد.

آصفی در پایان تاکید کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم امام با رویکرد چندگانه و چند وجهی همراه بود و قطعاً اروپاییان پیام لازم را دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر انقلاب ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
رهبر خوب جوابشون رو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
اروپا خیلی بیجا کرد که یکطرفه تصمیم گیری میکنه
آخرین اخبار