مدیر دارالقرآن الکریم طا‌ها شهرستان کارون از برگزاری مجالس قرآنی و نورانی در ماه مبارک رمضان در مساجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جاسم شمیری، مدیر دارالقرآن الکریم طاها شهرستان کارون گفت: در ماه مبارک رمضان ختم‌ قرآن در مساجد مناطق جنگیه، عمیره، ام‌دبس، کوی ولیعصر(عج) شهرستان کارون برگزار می گردد.

وی افزوود: اقداماتی پیش از ماه رمضان برای این ختم‌ها، همچون برگزاری جلسه مدیر دارالقرآن طه با نمایندگان دهیاری‌ها و شوراها و مسئولان این مناطق و تشریح برنامه و اخذ پیشنهادها و همکاری آن ها برای اجرای با کیفیت مراسم صورت گرفت.

شمیری با اشاره به انتخاب 25 قاری برای این محافل گفت: پس از آن مساجد قاریان خود را برای آماده سازی معرفی کردند که  ۳۵ قاری از همه مساجد معرفی شد که پس از ارزیابی، ۲۵ نفر انتخاب شدند.

وی ضمن اعلام زمان برگزاری برنامه ها عنوان کرد: چندین جلسه آموزش تجوید و صوت و لحن کاربردی برای قاریان برگزار کردیم و تنظیم برنامه قاریان بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص شده در مساجد، بدین صورت که 3 برنامه قبل از افطار و 3 برنامه بعد از افطار و یک برنامه بعد از نماز صبح، انجام گرفت.

مدیر دارالقرآن الکریم طاها شهرستان کارون بیان داشت: از هر مسجد 3 قاری معرفی می‌کنیم که در اختتامیه این مراسم در پایان ماه رمضان با تجلیل از قاریان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ختم دسته جمعی قرآن کریم در تمامی مساجد همیشه بوده اما به این شکل اولین سال است که با همکاری دهیاری‌ها و نظارت و دارالقرآن الکریم آل‌طا برگزار می‌شود.

شمیری در پایان گفت: در حسینیه الزهرا هم مراسم جزءخوانی قرآن کریم مخصوص خانم‌ها با حضور قاریان خانم برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.