نماینده مردم بستان آباد در مجلس از برقی شدن راه آهن «تهران- تبریز» خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بستان‌آباد گفت: استاندار حداقل ماهی یک بار به شهرستان آمده و به جد پیگیر پروژه قطار میانه-بستان‌آباد-تبریز هستند که اگر به سامان برسد گشایش بزرگی برای استان و توسعه شهرستان ما خواهد شد.

وحدتی افزود: امیدواریم این پروژه در هفته دولت یا دهه فجر تا بستان آباد به بهره‌برداری برسد و پس از آن دوبانده کردن این مسیر هم شروع شود.

وی در عین حال یادآور شد: برقی کردن قطار تبریز- تبریز باعث خواهد شد مسیر تبریز تا تهران ظرف چهار ساعت سپری شود.

نماینده بستان‌آباد ادامه داد: استاندار وضعیت آسفالت شهر را بویژه در جاده ترانزیت و داخل تیکمه‌داش نپسندیدند و امیدواریم یکی از مصوبات جلسه حاضر آسفالت این مسیر باشد.

وحدتی با بیان اینکه در شهرستان ما گازرسانی به میزان ۹۸ درصد انجام یافته که این به دلیل حرکت جهادی مدیر شرکت گاز بوده است؛ افزود: ما باید با حرکت جهادی مردم را راضی نگه داریم تا آن‌ها هم حامی و پشتیبان ما باشند.

وی در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات موجود و کندی پیشرفت برخی از پروژه‌های شهرستان اشاره و از استاندار درخواست کرد نسبت به حل این مسائل دستورات لازم را صادر کند.

پرویز محمدزاده معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه کل کشور در سال ۹۷ انقباضی و با کاهش مواجه بوده است و به تبع آن در استان آذربایجان‌شرقی نیز بودجه ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۴۸ درصد کاهش داشت و بستان آباد با ۲۵ درصد کاهش کمترین کاهش را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در میزان تخصیص بودجه در مجموع بخش توازن منطقه‎ای و استانی در شهرستان بستان‎آباد ۶۹ درصد بوده که این رقم در استان ۶۵ درصد است.

با وجود خروج آمریکا از برجام انگیزه کار و تولید را در واحد‌های تولیدی شاهد هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود خروج آمریکا از برجام نشاط و انگیزه کار و تولید را در واحد‌های تولیدی شاهد هستیم.

مجید خدابخش استاندار اذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: امروز از چند کارخانه تولیدی بستان‌آباد بازدید کردیم؛ اولین آن‌ها صنایع غذایی موسوی بود که بدون دریافت تسهیلات اکنون تبدیل به برند شده است که با انتقال ماشین‌آلات مورد نیاز بازهم توسعه خواهد یافت.

وی افزود: دومین پروژه واحد تولیدی شیرین وطن بود که از شهریورماه سال گذشته ۷۰۰ نفر نیرو جذب کرده و یکی از خطوط تولید آن ۱۰۰ درصد به صادرات اختصاص داشت.

خدابخش ابراز داشت: امروز از سه واحد فولاد بستان‌آباد نیز بازدید کردیم که هر سه در حال توسعه بودند که جای تقدیر دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این شرایط و با وجود خروج آمریکا از برجام شادابی و انگیزه کار و تولید را در این واحد‌ها به عینه مشاهده کردیم؛ بنابراین وظیفه خود می‌دانیم زیرساخت‌های لازم این واحد‌ها را نیز تهیه کنیم که با توسعه هر یک از این واحد‌ها برای یک تا دو هزار نفر امکان ایجاد اشتغال وجود دارد.

این مسوول متذکر شد: هیچکدام از این واحد‌ها نه تسهیلات گرفته‌اند و نه به دنبال دریافت تسهیلات هستند که نشان از کار حرفه‌ای و اصولی آن‌ها دارد.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد نیز به بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان پرداخت.

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز طی سفر به شهرستان بستان‌آباد از واحد‌های تولیدی صنایع غذایی موسوی، صنایع غذایی شیرین وطن، فولاد کاوه، آذرفولاد امین و فولاد سهند آذر بازدید و سپس در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان شرکت کرد.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تعدادی از مسوولان اجرایی استان مجید خدابخش را در این سفر همراهی کردند. 

 

انتهای پیام/ش

کاهش ۴۸ درصدی بودجه آذربایجان شرقی

 

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
بنام خدا - کاری کنیم زباله های پلاستیکی در طبیعت رها نشوند با هدایت انها به مرکز باز یافت دوباره از انها استفاده کنیم بعصی هاباقیمانده مواد غذائی را در پلاستیک میگذارند ودر طبیعت رها میکنند وبعدار مدتی کپک میزند وبر مشکلات زیست محیطی افزوده میشود
آخرین اخبار