دوچرخه سوار ایرانگرد که با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، حفاظت از محیط زیست، ترویج گردشگری و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، 26 استان کشور را رکاب زده است، امروز وارد سمنان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، «محمدآقا میربابایی» امروز پس از ورود به استان سمنان گفت:: سفر وی از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده و سمنان بیست و هفتمین استان کشور است که وارد آن شده است.

وی با انتقاد از استفاده بی رویه از وسایل نقلیه، بروز ترافیک و آلودگی محیط زیست، گفت: دوچرخه‌سواری می‌تواند بهترین جایگزین استفاده از وسایل نقلیه به حضوص وسایل نقلیه تک سرنشین در شهر‌ها باشد.

میربابایی افزود: تا کنون استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تمامی جزایر جنوبی کشور، کرمان، یزد، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران را رکاب زده است.

وی گفت: در ادامه سفر و پس از بازدید از استان سمنان، وارد خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان و مازندران می‌شود.

این دوچرخه سوار ایرانگرد افزود: پس از پایان دور ایرانگردی، سفر خود به ۱۵۵ کشور جهان را با هدف ترویج صلح و معرفی جاذبه‌ها و فرهنگ ایران آغاز می‌کند.

میربابایی گفت: با توجه به اینکه در سفر به استان‌های مختلف، یادگاری‌های ارزشمندی جمع آوری کرده است، پس از پایان سفر، موزه‌ای در این زمینه نیز راه اندازی می‌کند.

انتهای پیام / گ

دوچرخه سوار ایرانگرد تاکنون ۲۰ استان کشور را رکاب زده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.