مخترعان موفق به ساخت وسایلی شده‌اند که به کمک آن می‌توان سلامت بدن را تضمین کرد.

فناوری‌های جدید در خدمت بیماران گلوتنی/ سلامت بدن و گوش خود در زمره بهره بردن از محصولات جدید فناورانهبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی افراد می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی تعدادی از این اختراعات بپردازیم.

محصولی که به کمک بیماران گلوتن می‌آید

برخی از افراد دچار بیماری گلوتن هستند که این بیماری برای آنها بسیار رنج‌آور است. این بیماران باید همیشه مراقب باشند تا پروتئین موجود در غذایشان بیش از اندازه نباشد؛ به تازگی محققان دستگاهی را تولید کرده‌اند که به کمک سنسورهای هوشمند هر نوع ماده غذایی و یا نوشیدنی که افراد می‌خواهند بخورند را اسکن می‌کند و خیال بیماران را از بابت میزان پروتئین غذایشان راحت می‌کند.

 اگر این دستگاه  تشخیص دهد که غذایی بیش از میزان موردنظر پروتئین دارد سریعا به صدا در می‌آید و هشدارهای لازم را به فرد بیمار می‌دهد.

سمعک هوشمند با هدف کاهش صداهای غیرمفید

برای همه ما پیش آمده است که در محیطی قرار بگیریم که سرو‌صدای بسیار زیادی داشته باشد؛ در این هنگام جز ترک کردن آن محیط کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید اما در اکثر مواقع نمی‌توان محیط را ترک کرد و به فکر این می‌افتیم که چه کاری باید انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به تازگی محققان سمعک هوشمندی را طراحی کرده‌اند که با گوش شما همگام می‌شود و فرکانس‌های غیرمفید را کاهش می‌دهد؛ این سمعک هوشمند نه‌ تنها وظیفه تقویت صدا را بر عهده دارد بلکه به کمک برنامه‌های هوشمند به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی صداهای غیرمفید را فیلتر کنید.

هدست‌های واقعیت مجازی به بازار آمده

به تازگی هدست واقعیت مجازی طراحی شده است که شما را به دنیایی جدید می‌برد؛ با قرار دادن این هدست بر روی چشم دریچه‌ای از دنیای واقعی در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد؛ برای مثال شما می‌توانید خود را در حال شنا کردن با ماهیان در دریا ببینید؛ ناسا از این هدست برای شناسایی حیات در کره مریخ استفاده می‌کند و همچنین دانشجویان پزشکی برای کالبد شکافی مجازی از این هدست بهره می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار