مسئولان کمیته فوتسال تلاش می‌کنند تا مانع حضور بازیکنانی به نام لژیونر پروازی در لیگ برتر کشورمان شوند.

خط قرمز مسئولان فوتسال نان لژیونر های پروازیبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از فوتسالیست‌های کشورمان برای کسب درآمد و حضور در لیگ‌های باکیفیت خارجی همراه با لیگ فوتسال داخلی تلاش می‌کنند. به دنبال این موضوع مسئولان کنفدراسیون آسیا تلاش کردند تا جلوی این رفت آمد‌های بازیکنان را بگیرند و مانع بی برنامه بودن رفت آمد بازیکنان در لیگ های مختلف فوستال شوند. مسئولان کمیته فوتسال کشورمان هم تصمیم گرفتند تا این قانون را اجرایی کنند، در حالی که از زمان نقل و انتقال و قول و قرار‌های بازیکنان با تیم هایشان مدت زیادی گذشته است. این قانون سبب می‌شود تا لژیونر‌های فوتسال کشورمان به نوعی از لیگ داخلی زده شده و علاقه بیشتری به لیگ‌های خارجی داشته باشند.

حال باید شاهد آن باشیم بسیاری از بازیکنان بنام کشورمان که بدین صورت به تیم‌های لیگ برتر فوتسال کمک می کنند پشت خط‌های قرمز مسئولان کمیته فوتسال قرار گیرند و نمی توانند در مسابقات داخلی حاضر شوند.

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره این موضوع گفت: قانونی مبنی حضور بازیکنان به مدت ۶ ماه در تیم‌های لیگ برتری تصویب شده است و بازیکنان بر این اساس باید برای حضور در کنار تیم هایشان در لیگ قهرمانی آسیا و یا حتی حضور در لیگ برتر فوتسال ۶ ماهه با یک باشگاه قرارداد داشته باشند.

ترابیان ادامه داد: نباید مقررات میان لیگ برتر و لیگ قهرمانی باشگاه‌های آسیا را با یک دیگر اشتباه بگیریم. مقررات مربوط به حضور ۶ ماهه برای لیگ قهرمانی آسیا به تصویب رسیده است، بازیکنان باید این قانون را از سال آینده انجام دهند. بنا بر این قانون باید هر کدام از بازیکنان ۶ ماه در یک تیم حضور داشته باشند تا بتوانند در لیست اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار گیرند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در پایان گفت: بازیکنانی که از این قانون پیروی نکنند تا نقل و انتقالات نیم فصل اجازه ندارند در تیم‌های داخلی حاضر شوند. بازیکنان می‌توانند از تیم‌های لیگ برتری جدا شده و به تیم‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند، بپیوندند، اما پس از اتمام دیدار‌ها دیگر نمی‌توانند به تیم خود بازگردند، زیرا لیگ هنوز به زمان نقل و انتقالات نزدیک نشده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اظهارات ترابیان در ارتباط با محرومیت 6 ماهه بازیکنان دو تیمه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار