سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در آستانه موج سفرهای تابستانی به مسافران هشدار داد که مراقب سودجویان باشند.

هشدار به مسافران در آستانه موج سفرهای تابستانی به خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با توجه به آغاز موج مسافرت ها گفت: مسافران از پرداخت هرگونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص يا كارمند كانتر خودداری کنند و هرگونه وجه را  تنها به حساب شرکت خدمات مسافرتی واريز نمایند. 

وی ادامه داد : معمولا قیمت پایین بعضی تورها در فضای مجازی  باعث می شود تا شهروندان در تور کلاهبرداران خدمات سفر گرفتار شوند و بدون استعلام از پروانه فعالیت و مکان  شرکت خدمات مسافرتی اقدام به تحویل مدارک یا واریز وجه  کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : همچنین نسبت به  ارسال بعضی پیامک ها نظیر برنده شدن در قرعه کشی سفر به خصوص سفرهای خارجی  و اروپایی توسط بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی نیز فعالیت می كنند هشدار داد .

بیدخوری افزود : متاسفانه تعداد اندکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز اخلاق حرفه ای در صنعت گردشگری را رعایت نمی کنند و با تبلیغ های غیر واقعی و با اغراق و بزرگنمایی در خدمات ، اقدام به فروش بلیط می کنند که این عمل  موجب بدبینی عمومی به صنف دفاتر خدمات مسافرتی می شود.

وی گفت : ارائه خدمات برخلاف آنچه به مسافر پیش از سفر وعده داده شده است ،  مصداق بارز کم فروشی و غش در معامله است و ضروری است اقامت و پذیرایی از گردشگران در اماکن اقامتی مجاز و متناسب با درجه قید شده در قرارداد باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  از شهروندان خواست در قبال ارائه هرگونه اسناد و مدارک از جمله گذرنامه ، شناسنامه ،  ضمانت نامه به دفاتر خدمات مسافرتی ، رسید ممهور به مهر شرکت دریافت كنند .

بیدخوری گفت : مسافران و گردشگران در مطالعه متن قرارداد دقت لازم را داشته باشند و صدور بیمه نامه مسافر از طرف دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی به ویژه درسفرهای خارجی را دریافت کنند تا در طول سفر بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد : شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی  در صورت تخلفات احتمالی ، متناسب با نوع تخلف با برخوردهای قانونی شامل تذکر ، اخطار ، تعلیق یا لغو مجوز از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان مواجه خواهند شد.

 سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  خراسان رضوی گفت : دفاتر خدمات مسافرتی ملزم هستند یک نسخه از قرارداد سفر با امضا طرفین و ممهور به مهر شرکت است را به مسافر بدهند  و عدم ارائه قرارداد به مسافر حتی برای یک تور یک روزه ، تخطی از قانون محسوب می شود.

انتهای پیام// ف.غ

 

برخورد با شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی  متخلف استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار