شورای توسعه فرهنگی قرآنی آئین نامه هیئت حفظ کرامت چهره‌­های شاخص قرآنی را تصویب کرد.

تصویب آئین نامه هیئت حفظ کرامت چهره‌­های شاخص قرآنیبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه ۴۰ شورای توسعه فرهنگی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
 پیش از دستور این جلسه، به ادامه بررسی و تصویب پیش­ نویس برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی اختصاص داشت که با توجه به ابتدای قسمت راهبرد‌ها و اقدامات ملی و پس از بحث و بررسی این پیش‌­نویس به تصویب رسید و مقرر شد تا برخی نکات و اشکالات مطروحه و نگاشت نهادی آن اصلاح و بازنگری و به شورای عالی فضای مجازی ارسال شود.
 
دستور نخست جلسه ۴۰ شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ ارائه و تصویب پیش‌نویس وظایف رئیس و دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) بود که پس از بحث و بررسی مقرر شد نظر به گذشت بیش از دو سال از زمان تدوین این پیش‌نویس و برخی ضعف‌های موجود در آن پس از بررسی و نگارش مجدد در هیئت رسیدگی با قید فوریت در جلسات آتی شورا بررسی شود.
 
دستور بعدی این جلسه بررسی و تصویب پیش­‌نویس آئین‌­نامه «هیئت حفظ کرامت چهره‌­های شاخص قرآنی» بود که کلیات و اصل پیش‌نویس به تأیید رسید و محل استقرار این هیئت، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین شد.
 
همچنین مقرر شد بازنگری در خصوص وظایف و اختیارات این هیئت توسط اعضای پنج‌گانه آن صورت پذیرفته و برای تصویب به جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.

ورود آموزش و پرورش و وزارت علوم به  کمیسیون فعالیت های ترویجی قرآنی

 دستور پایانی این جلسه ارائه و تصویب نهایی عضویت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی (پیشنهادی جلسه ۴۴ مورخ ۱‏/۱۱‏/۱۳۹۶ کمیسیون و ارجاعی به شورا جهت تصویب نهایی) بود که عضویت این دو نهاد در کمیسیون مذکور به تصویب نهایی رسید.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.