کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در زابل سبب بروز گردوخاک و کاهش دید شد.

علی ملاشاهیکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:وزش باد شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان رخ داد که شدت باد سبب بروز گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفت هوا شد.

ملاشاهی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۶۰۰ متر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت میزان دید افقی در محدوده شهر زهک نیز به حدود ۴۰۰ متر کاهش یافت، گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده تا پایان هفته ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت در نوار شرقی و مرز غربی استان نیز شاهد افزایش موقتی غبار، کاهش دید و وزش باد همراه با گرد و خاک خواهیم بود، تصریح کرد: از نظر تغییرات دمایی نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تا پایان هفته دمای هوا حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه از شدت وزش باد در این مناطق کاسته می‌شود، اما در پایان هفته وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در شمال سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار