استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گرفتار شدن در بازی‌های سیاسی و نگاه سیاسی به مسأله توسعه یکی از چالش‌های این استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست مسئولان و فعالان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، در پاسخ به انتقاد نماینده تشکل‌های دانشجویی پیرامون برخی مسائل مدیریتی و اقتصادی، و با گلایه از برخی سیاست بازی‎ها، گرفتار شدن در بازی‌های سیاسی را از چالش‌های توسعه این استان بیان کرد.

وی افزود: بحث بر روی مسأله انتصابات و تغییرات و جابجایی مدیران از دیگر مسائل و چالش‌ها در چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید به دنبال بیان واقعیت‌ها در مسائل مختلف بود گفت: خشکسالی و کاهش شدید بارندگی و منابع و ذخایر آبی، بیکاری و توسعه نیافتگی از مهمترین مشکلات این استان به شمار می‌رود.

عباسی با اشاره به بررسی‌های میدانی از سرچشمه تا حوضه آبی زاینده رود و سهم استان در برداشت آب از این رودخانه، طرح‌های انتقال آب و ضرورت حفظ و اولویت دهی به منابع موجود برای مصرف در بخش آشامیدنی گفت: اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن، نیمی از جمعیت استان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: هم اکنون تنها ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده رود جمع شده است.

عباسی در مورد معضل بیکاری هم گفت: بودجه جاری استان در سال گذشته حدود پنج هزار میلیارد ریال، بودجه یارانه‌ای نیز به همین میزان و بودجه جاری هم افزون بر ۲۴ هزار میلیارد ریال بود که این میزان اعتبار برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان کافی نیست.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا ادامه داد: بخش خصوصی هم اکنون به میزان دو برابر بودجه استان، در شهرستان لردگان سرمایه گذاری کرده است.

عباسی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران باید برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به میدان بیایند و از سرمایه گذاران حمایت کنند.

وی همچنین از دانشجویان خواست: مراقب باشند تا گرفتار سیاسی کاری‌ها نشوند چرا که این مسأله آفتی برای این قشر است.

در این نشست یکی از دانشجویان به عنوان نماینده تشکل‌های دانشجویی از رکود احداث طرح برج‌های دو قلو شهرکرد، برخی استخدام‌ها در استانداری، وضعیت جاده‌ها و بیکاری دانش آموختگان در استان انتقاد کرد و خواستار ارائه راهکار از سوی مسئولان ارشد استان در این زمینه شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و فرهنگی، ائمه جمعه، مسئولان و مدیران نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، تشکل‌های دانشجویی، هنرمندان، و مسئولان نشریات و خبرگزاری‌ها در این نشست حضور داشتند.

این نشست به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، و همراه با ضیافت افطار برگزار شد.

انتهای پیام/ش

دانشجویان گرفتار سیاسی‎کاری نشوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار