عضو شورای شهر شیراز گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در شیراز بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ناصری عضو شورای شهر شیراز در خصوص وضعیت بافت فرسوده در شیراز گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری سال ۸۵ یک هزار و ۶۹۲ هکتار و بر اساس کمیسیون ماده ۵ سال ۹۳ نیز ۱۰۸ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که یک هزار و ۸۰۰ هکتار را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به وجود یک هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده، مساحت این بافت ۸ درصد مساحت شهر شیراز بود ه، و جمعیت ساکن در این بافت‌ها ۳ و ۱۹ دهم درصد از کل جمعیت شهر شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه جمعیت ساکن در بافت فرسوده شیراز ۳۰۰ هزار نفر است، افزود: مجموع سکونت گاه‌های غیر رسمی شهر شیراز ۵ و ۹۷۵ دهم در هکتار بوده، که نسبت سکونت گاه غیر رسمی به مجموع مساحت کل شهر شیراز ۴ و ۳۴ دهم درصد و جمعیت این سکونتگاه‌ها ۱۹۲ هزار نفر است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه جمعیت ساکن در سکونت گاه‌های غیررسمی ۴ و ۱۲ دهم درصد است، تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری به طور عمده در سه قسمت محدوده بافت تاریخی فرهنگی، محدوده بافت فرسوده و میانی و سکونت گاه‌های غیررسمی است که در سال ۸۶ سازمان نوسازی شهرداری شیراز برای احیاء بافت‌های فرسوده شکل گرفته است.
انتهای پیام/ت

بازسازی بافت‌های فرسوده در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار