وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه امام خمینی(ره) نظام حمل ونقل را در کشور سامان می بخشد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مراسم رونمایی از ایده های برتر ترمینال ایران شهر( فرودگاه امام خمینی) با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم گفت:این طرح برای شروع کار باید مقدمات اداری خود را طی کرده باشد و باید مطمئن باشیم که اگر یک ریال از پول ملت هزینه می شود باید در جایگاه خود هزینه شود.

وی ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) می تواند کانونی باشد در جهت خلق ارزش افزوده برای ملت ایران ،به شرطی که بنای آن درست گذاشته شود و مقدمات کار سنجیده و براساس خرد و دانش باشد.

وی تایید کرد: تا زمانی که طرح جامعی وجود نداشته باشد و ندانیم که چگونه فرودگاه ۵ میلیون نفری تبدیل به یک فرودگاه ۱۰۰ میلیون نفری شود ،نمی توان موفق شود بنابراین نیازمند یک اقدام فوری دراین بخش هستیم.

آخوندی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) نظام حمل و نقل ایران را سامان می دهد اظهار کرد: در تهران بیش از هزار هکتار انبارهای پراکنده و بار اندازهای زیادی وجود دارد که نه تنها کمکی به کاهش ترافیک در تهران نمی کند بلکه زمینه ساز افزایش ترافیک نیز می شود.

وی افزود: آلودگی صوتی فرودگاه امام باید تبدیل به مکانی برای آرامش شود.

آخوندی تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی باید به مکانی لجستیکی تهران تبدیل شود که بار و مسافر از طریق ریل جاده و هوا به یکدیگر متصل شود.

وی افزود: ما به دنبال مکانی هستیم که بار مستقیما از طریق ریل به بنادر متصل شود.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی نباید به مراکز خرده فروشی تبدیل شودو باید با استفاده از فناوری های نوین و صنعت مدرن تمامی اهداف و ایده های طرح جامع فرودگاهی را پیاده کنیم.

وی گفت: طرح جامع یک طرح ساده ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت‌.فرودگاه امام خمینی باید به یک مجموعه اقتصادی و به عنوان قلب تپنده ایران تبدیل شود.

وی افزود: باید فرودگاه امام خمینی(ره) از جهت اقتصاد و برنامه ریزی قابل رقابت با سایر فرودگاه های جهان باشد و این اقدام را می توانیم از طریق انتخاب مشاوران برتر ایرانی انجام دهیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه باید فرودگاه امام خمینی ترمینالی به وسعت ۱۰۰ میلیون مسافر را داشته باشد گفت: این اقدام یک کار بزرگ و پیچیده است و ما باید از ابتدای طراحی این فرودگاه به فکر اتصال این مکان با قطار تهران، قم، اصفهان بودیم زیرا که بعدها اتصال آن بسیار سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: از ابتدا باید فکر می کردیم این قطار چگونه ترکیب خواهد شد  از طرف دیگر اتصال این خط به ترمینال ایران شهر چگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما امروزه دارای طرح جامع فرودگاه امام خمینی هستم و از طریق این طرح می توانیم حمل ونقل ترکیبی ایجاد کنیم به طوری که اتصال شمال به جنوب ایران به صورت یکپارچه وجود دارد.

وی گفت: فرودگاه امام خمینی باید یک نفس کش برای تهران باشد و بتواند کیفیت زندگی در این منطقه را ارتقا دهد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پل فیروزه باید یکبار دیگر تعریف شودگفت: امروزه عرشه این پل فرودگاه امام خمینی و ترمینال ایران شهری است که به شکل واقعی مردم ایران را به یکدیگر متصل می کند.

آخوندی با بیان اینکه برای ما خیلی مهم بود که آنچه ساخته می شود نشانی از فرهنگ ایران باشد گفت: این فرودگاه علاوه بر نشان هویت ایرانی باید از جهت فناوری نوین باید با فناوری های نوین دنیا نیز رقابت کند.

وی افزود: ترمینال ایران شهری باید نمادی از زندگی ایرانیان باشد و با رفتار کردار و پندار ایرانیان هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر در اجرای طرح ترمینال شهری وقت گذاشته اند افزود: بنایراین باید از جهت فناوری و کارکرد این فرودگاه یک اقدام مهم انجام دهیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه برای فرودگاه امام خمینی سه گان باید برداشته شود افزود: گام اول برداشته شده و طرح های ابتدای برای ساخت این ترمینال ارائه شده است در گام دوم مسابقه ای بین اندیشمندان است‌و تما

وی گفت: گام دوم مسابقه ای بین اندیشمندان است و تمامی آنچه که در گام اول ارائه شده باید در اختیار اندیشمندان قرار داده شود.

وی افزود: مرحله دوم کاملا تخصصی است و ظرف چند هفته آینده آغاز می شود.

آخوندی تصریح کرد: همزمان با گام دوم، گام سوم که تعیین نظام مالی بین المللی است نیز برداشته می شود.

آخوندی افزود: ترمینال سلام مراحل نهایی خود را طی می کند و ما به زودی شاهد ساخت ترمینال کاملا مدرن و جدید خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار