بخشدار ویژه خارگ گفت: همه صنایع و ادارات خارگ در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و کلاس‌های مهارتی در این جزیره مشارکت کنند.

همه صنایع و ادارات خارگ در اجرای طرح تقویت بنیه علمی مشارکت کنند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، محمود رضایی بعد از ظهر شنبه در شورای آموزش و پرورش خارگ اظهار داشت: تمامی تلاش آموزش و پرورش ایجاد محیطی شاد و آموزنده برای دانش آموزان است که پس از پایان فصل تابستان به مهارت های لازم دست یافته باشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اوقات فراغت گفت: یادگیری مهارت‌های زندگی، تقویت روابط اجتماعی، آشنایی با مفهوم سلامت اجتماعی، پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها از جمله اهداف مراکز فرا آموز است. 

بخشدار ویژه خارگ ادامه داد: آموزش ترک عادت های بد دانش آموزان در دستور کار این طرح است که آموزش جلوگیری از رفتارهای اعتیاد آور مانند اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مد و مدگرایی همچنین غذاهای آماده و فست فود از دیگر برنامه های مراکز فرا آموز است.

وی بیان کرد: فعالیت عمده مراکز فرا آموز و پایگاه‌های تابستانی در قالب آموزش های رفتاری، خلاقیت، مجسمه سازی، فعالیت های ورزشی، موسیقی، کلاس های آموزشی، نقاشی و .... است.

رضایی ادامه داد: مرکز فرا آموز در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی خود را در قالب طرح اوقات فراغت به مخاطبان گروه هدف خود یعنی دانش آموزان ارایه می کند.

بخشدار خارگ با اشاره به اهمیت اجرای طرح تقویت بنیه علمی یادآور شد: عموم به دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارند بدون تردید اگر کلاس های کنکور و فوق برنامه خوب و موثر اجرا شود خانواده ها برای ارتقاء کیفیت آموزشی فرزندان خود هزینه می کنند. 

وی اظهار داشت: مردم برای تحصیل فرزندان خود حداکثر وقت و دارایی ها خود را می گذارند و آموزش در نگاه آن ها اهمیت دارد بنابراین این نیاز حس می شود که  سیاست گذاری های لازم را در این زمینه و در راستای مشارکت های مردمی داشته باشیم.

رضایی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ در خصوص برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی و کلاس های کنکور مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص داد. دارایی،گمرک، تامین اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره بنادر و دریانوردی هر کدام نسبت به تخصیص  هر اداره مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را در اختیار این نهاد قرار داد.

وی تصریح کرد: مدیریت عملیات عمومی با هماهنگی شرکت پایانه های نفتی خارک نسبت به تامین ۲ اتوبوس جهت برگزاری اردوی دانش آموزان از مرداد تا آذر امسال به  مقصد شهرستان رامسر و  اختصاص اماکن ورزشی(سالن و استخر) برای برگزاری اوقات فراغت دانش آموزان و اختصاص ۲ دستگاه مینی بوس جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت را مد نظر قرار داد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی خارگ نیز با اجرای دوره کارورزی در  رشته های مختلف فنی به مدت یک ماه  به تفکیک جنسیت(دختر-پسر) و همچنین اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال برای برگزاری اردوی دانش آموزان به تعداد ۸۰ نفر به مقصد شهرستان رامسرآموزش وپرورش را در نظر دارد.

تشریح برنامه‌های اوقات فراغت

رئیس آموزش و پرورش خارگ نیز در خصوص لزوم اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: طرح تقویت بنیه علمی یکی از طرح های موثر برای ایجاد انگیزه و فضای رقابت صحیح علمی و تحصیلی دانش آموزان منطقه است.

رضا برمک اضافه کرد: با برگزاری کلاس های کنکور با همکاری ادارات و نهادهای موجود در منطقه می توان در توانمندی این طرح و موفقیت  دانش آموزان گامی موثر برداشت.

با اشاره به برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت یادآور شد: اوقات فراغت دانش آموزان باید در راستای هویت یابی و شخصیت سازی، مهارت آموزشی و فن آوری باشد تا با رویکرد توانمند سازی نسل آینده همراه باشد.

وی گفت: همزمان با تعطیلی مدارس در ایام تابستان خدمات آموزشی مراکز فرا آموز و پایگاه های تابستانی در قالب طرح اوقات فراغت اجرا می شود.

لزوم تقویت مهارت های رفتاری

امام جمعه خارگ نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در جامعه دارد اظهار داشت: اساسی ترین کار در جامعه تعلیم و تربیت است و ارتقای این مهم در مدارس از اهداف آموزش وپرورش است. درهر جامعه‌ای آموزش و پرورش پویا و بالنده باشد رشد و توسعه جامعه محقق شده است.

حجت‌الاسلام موسی کمالی افزود: با توجه به اهمیت آموزش مهارت های رفتاری در نوجوانان و دانش آموزان، طرح اوقات فراغت برای غنی‌سازی زمان‌های مرده دانش آموزان باید پربارتر از سال‌های گذشته در سطح منطقه برگزار شود و از این رو باید تمام نهادهای موجود در منطقه اهتمام خود را در خصوص همکاری در اجرای طرح اوقات فراغت به کار گیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.