سالار آملی با اشاره به اسناد همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و ژاپن گفت: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مرکز رصد و پیگیری همکاری‌ها انتخاب شده است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و مرتضی رحمانی موحد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن محور های توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی و فناوری تهران و توکیو را بررسی کردند.
 
حسین سالار آملی با اعلام محورهای توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و ژاپن خواستار پیگیری سفیر ایران در ژاپن برای اجرایی شدن این محورها شد.
 
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدار، جذب وام به صورت ین از آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) به منظور خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را از نکات مهم برای افزایش تبادلات علمی ایران و ژاپن نام برد و بر انجام اقدامات مربوط به شرکت مؤثر ایران در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در اجتماع (STS)، که اکتبر ۲۰۱۸ در ژاپن برگزار می‌شود تاکید کرد.
 
سالار آملی با تاکید بر فراهم کردن زمینه‌های اجرایی شدن اسناد همکاری فیمابین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و ژاپن گفت: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مرکز رصد و پیگیری همکاری‌های فیمابین ایران و ژاپن انتخاب شده است.
 
سعیدی مدیر دفتر بین الملل دانشگاه تربیت مدرس و تعدادی از کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز همکاری‌های علمی بین المللی در این دیدار حضور داشتند.
انتهای پیام/

امضای سند همکاری علمی ایران و ژاپن

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار