سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا حکم تورنمنت تدارکاتی داشت و در این رقابت‌ها نقاط ضعف ملی پوشان را شناختیم.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رقابت‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا از نظر سطح فنی بسیار بالا بود و تیم‌های صاحب نامی همچون کره جنوبی، چین، ویتنام و تایلند در این مسابقات حضور داشتند و حتی در خیلی از مبارزات ورزشکاران المپیکی و مدال آور حذف شدند.

کمرانی: مسابقات قهرمانی آسیا حکم تورنمنت تدارکاتی داشت/فشار روانی، کار را برای علیزاده سخت کرد

  • او ادامه داد: تیم ملی تکواندو بانوان این رقابت‌ها برای ما حکم دیدار تدارکاتی را داشت. در این مسابقات توانستیم نقاط ضعف و قوت بازیکنان را شناسایی کنیم و همچنین به دلیل اینکه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را در پیش داریم ملی پوشان ما با ۷۰ درصد از آمادگی خود در مسابقات آسیا حاضر شدند و با همه این موارد عملکرد خوبی را در ویتنام به نمایش گذاشتند.‌

نمی‌خواهم نگاه نتیجه گرایانه به مسابقات داشته باشم

  • کمرانی افزود: نمی‌خواهم که فقط نتیجه گرایانه نگاه کنم، اما هر تیمی برای کسب مدال و سکو‌های قهرمانی وارد مسابقات می‌شود و اگر یکی از مدال‌های برنز ما طلا بود در نتیجه تیمی می‌توانستیم عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کنیم. از نتیجه کلی تیم راضی نیستم. ما با هدف کسب مدال طلا و قرار گرفتن روی سکو‌های قهرمانی راهی این دوره از رقابت‌های آسیا شدیم، اما از هدف مان دور ماندیم.
  • سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان تصریح کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا به قدری نزدیک به هم برگزار شد که اختلاف ما با نایب قهرمان این دوره تنها ۵ امتیاز بود و شاید یک مدال طلا می‌توانست تیم ما را روی سکو قرار دهد.
  • او درباره عملکرد بازیکنان تیمش گفت: ملیکا میر حسینی عملکرد خیلی خوبی داشت و در ثانیه‌های آخر و به دلیل یک اختیار از کسب مدال بازماند. زهرا پور اسماعیل هم برابر نماینده‌ای که سابقه قهرمانی جهان و المپیک را داشت روی شیاپ چانگ رفت و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و مطمئنم در بازی‌های آسیایی اندونزی می‌تواند از مدال آوران تیم باشد.

کمرانی: مسابقات قهرمانی آسیا حکم تورنمنت تدارکاتی داشت/فشار روانی، کار را برای علیزاده سخت کرد

فشار روانی، کار را برای علیزاده سخت کرد

  • کمرانی درباره بازی علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: کیمیا علیزاده نیز به دلیل اینکه به سختی وارد وزن ۶۲ کیلوگرم شد و غیبت طولانی که به دلیل آسیب دیدگی داشت و از جهانی کره جنوبی در مسابقات حضور نداشت نتوانست عملکرد خوبی را ارئه دهد و فشار روحی و روانی و انتظاراتی که از او داشتند کار را برای کیمیا سخت کرد.

حضور در تورنمنت‌ها باعث افزایش رنکینگ بازیکنان می‌شود

  • او درمورد تاثیر دیدار‌های تدارکاتی بر روی تیم ملی گفت: اگر پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌توانستیم در تورنمنت یونان شرکت کنیم نقاط ضعف و قوت بازیکنان مشخص می‌شد به طور حتم در آسیا عملکرد بهتری داشتیم. حضور در تورنمنت‌های مختلف به افزایش رنکینگ و امتیاز بازیکنان کمک می‌کند و شرایط را برای قرعه کشی رقابت‌ها راحت‌تر می‌کند.
  • سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: با توجه به اینکه وزن کشی تکواندوکاران در مسابقات دارای امتیاز است خیلی از تیم‌ها ورزشکاران خود را فقط برای وزن کشی در تورنمنت‌ها اعزام می‌کنند و این بازیکنان حتی روی شیاپ چانگ هم نمی‌روند، اما امتیاز وزن کشی را کسب می‌کنند.

در تورنمنت کره جنوبی حاضر می‌شویم

  • او ادامه داد: با مسئولان فدراسیون در مورد شرکت در تورنمنت‌های مختلف صحبت کردیم و قرار شد ۲۰ مردادماه در تورنمنت کره جنوبی حاضر شویم تا ورزشکاران ما با آمادگی بالا راهی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شوند.

کمرانی: مسابقات قهرمانی آسیا حکم تورنمنت تدارکاتی داشت/فشار روانی، کار را برای علیزاده سخت کرد

در 2 وزن تیم ملی رقابت‌های انتخابی برگزار می‌کنیم

  • کمرانی درباره نحوه آمادگی تیم ملی گفت: اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از ۲۰ خردادماه آغاز می‌شود. ناهید کیانی و زهرا پور اسماعیل در ترکیب حضور دارند، اما دروزن ۳ و ۴ المپیکی که نتوانستیم دراین مسابقات مدال کسب کنیم یک مرحله رقابت انتخابی برگزار می‌کنیم تا ملی پوش این دو وزن مشخص شود.
  • او افزود: با توجه به اینکه ملیکا میر حسینی از ناحیه دست دچار شکستگی در این مسابقات شد در صورتی که بخواهد به درمان بپردازد، کیمیا علیزاده بدون انتخابی در این وزن در ترکیب می‌ماند در غیر این صورت ملیکا و کیمیا باید برای وزن ۶۲ کیلوگرم با یکدیگر مسابقه دهند تا نفر برتر مشخص شود.
  • کمرانی در مورد داوری مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: داوری در برخی از بازی‌ها ما را اذیت کرد. در دیدار ناهید کیانی داور ضربه حریف را خطا اعلام نکرد و همین موضوع باعث شد تمرکز بازیکن ما بهم بریزد. اما در مجموع نسبت به رقابت‌های جهانی وضعیت داوری‌ها بهتر شده بود.

بازی‌های سختی در آسیا پیش رو داریم

  • سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پایان درباره حریفان تیم ملی دربازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: تمام حریفانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا نیز حضور دارند و بازی‌های سختی در این رقابت‌ها خواهیم داشت و امیدوارم با یک برنامه ریزی مناسب بتوانیم مدال‌های خوش رنگی را کسب کنیم.

بیشتر بخوانیم:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار