پس از جان باختن یکی از دو معترض کشمیری که در حمله نیروهای نظامی هند مجروح شده بود، تظاهرات اعتراضی در کشمیر بالا گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پس از جان باختن یکی از دو معترض کشمیری در بیمارستان که در حمله نیروهای نظامی هند مجروح شده بود، تظاهرات مردمی در اعتراض به اقدامات هند در کشمیر بالا گرفت.

صدها نفر از مردم کشمیر با حضور در مراسم تشییع جنازه این فرد، که با خودروی نظامیان هندی زیر گرفته شده بود، در سرینگر به تظاهرات علیه هند پرداختند. پلیس نیز سعی کرد با پرتاب گاز اشک آور جمعیت معترضان را متفرق کند. همچنین مقامات کشمیر با قطع اینترنت و اعمال قوانین منع رفت و آمد در این شهر تلاش کردند تظاهرات معترضان را سرکوب کنند.

تظاهرات روز گذشته مردم کشمیر نیز در اعتراض به حمله پلیس هند به مسجد شهر برگزار شد. نیروهای نظامی هند در توجیه حمله خود به این مسجد ادعا کردند مسجد شهر سرینگر به مکانی برای تجمع شورشیان تبدیل شده است. به گواه شاهدان عینی نیروهای پلیس در تظاهرات روز گذشته عمدا با خودرو به مردم معترض حمله می کردند.

روز شنبه نیز همزمان با برگزاری تظاهرات مردمی در جریان مراسم خاکسپاری، تمامی فروشگاه های سرینگر تعطیل شد.

این ناآرامی ها در حالی است که چند روز دیگر وزیر امور داخلی هند قصد دارد برای بازدید از این منطقه به سرینگر سفر کند. تاکنون ده ها هزار نفر از مردم کشمیر در جریان ناآرامی ها در این منطقه مورد مناقشه، جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار