رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از هفت میلیارد و ۷۴۲ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در دو ماه نخست سال جاری با رشد ۲۲ درصدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  عسگری رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز گفت: در دو ماه اول سال جاری، در حوزه صادرات کالا‌های پتروشیمی و میعانات گازی نیز پنج درصد پیشرفت داشته‎ایم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت آذربایجان شرقی در حوزه‎ی واردات و صادرات گفت: استان آذربایجان شرقی به جهت وجود ظرفیت‌ها در حوزه تجارت، تولید و صنعت در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد، وجود منطقه آزاد ارس با ۵۳ هزار هکتار و منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: استقرار کارخانه‌جات بزرگ در این استان، همسایگی آن با ترکیه، ارتباط با بازار‌های اروپا و وجود راه‌های مواصلاتی، این استان را جزو استان‎های برتر اقتصادی در کشور قرار داده است، در همین استان سه اداره کل گمرک داریم که توان پشتیبانی در شرایط حساس از کشور را نیز دارند و در شرایط جنگ هم بسیاری از کالا‌های حساس از این استان وارد می‎شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که مردم با کم‌ترین ایستایی و در کم‎ترین زمان، مجوز اخذ کنند، ارتباط سیستمی در صادرات و واردات گمرک که دور از تصور بود، عملی شده است، باید زنجیره تامین تجارت را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به بسته ‏های حمایتی ویژه در گمرک برای کمک به واحد‌های تولیدی کشور گفت: ورود موقت از گمرک ایران با حداقل تشریفات بدون ثبت سفارش، پرداخت حقوق ورودی با تعویق تا سقف سر رسید کامل، ترخیص نسیه از انبار اقتصادی با بن بیمه و کمک به واحد‌هایی با کمبود نقدینگی از جمله این تسهیلات هستند، در برخی موارد واحد‌های تولیدی دچار اضطرار بوده و مدارک و اسنادشان کامل نیست، در این مورد هم با استفاده از اختیارات قانونی، مجوز ترخیص صادر شود.

وی در پایان تاکید کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار گیرد و می‎توان برای آموزش و حل مشکل ارزش افزوده در منطقه آزاد، کلاس‌های آموزشی برگزار کرد. 

در این آیین از خدمات رضا حسینی قدردانی و علی اصغر عباس زاده به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

همچنین لیلی اورنگی جایگزین عباس زاده به عنوان مدیرکل گمرک تبریز و ناظر گمرکات استان شد.

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم معارفه مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز 

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار