۴ هزار و ۵۳۴ نفر از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز پانزدهم در مازندران خون اهدا کردند.

پوریانی مدیر کل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز پانزدهم ۶ هزار و ۱۷۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۳۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۱۵ نفر از اهدا کنندگان آقا و ۱۱۹ نفر خانم بودند، افزود: ۳ هزار و ۴۸ نفر از اهداکنندگان مستمر، هزار و ۴۶۱ نفر باسابقه و ۲۵ نفر بار اولی بودند.

پوریانی با اشاره به اینکه مردم شهر‌های ساری، آمل و بابل به ترتیب بیشترین خون را اهدا کردند، گفت: به دلیل حجم زیاد مراجعه کنندگان در شب‌ های قدر، مردم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند.

وی افزود: ۱۷۰ هزار و ۲۸۶ نفر پارسال در مازندران برای اهدای خون به پایگاه‌ های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۴۱۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۱۱ پایگاه خونگیری ماه مبارک رمضان در مازندران فعال است، گفت: ۱۹۰ هزار و ۱۰۶ واحد خون و فرآورده‌ های خونی پارسال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران ارسال شد.

پوریانی افزود: حوادث جاده ای، انجام جراحی‌ های قلب باز، وجود تعداد بالای بیمار تالاسمی سبب می‌شود که نیاز خون در مازندران به طور دائم باشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون مازندران با بیان اینکه از هر واحد خون سه فرآورده خونی گرفته می‌ شود و جان ۳ نفر را نجات می‌دهد از مردم مازندران درخواست کرد: انتقال خون استان را با تامین خون مورد نیاز یاری کنند.

مازندران به علت داشتن ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، ۵ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

انتهای پیام/ م

استقبال مردم مازندران از اهدای خون در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار