مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: گل محمدی هم ریشه در باور‌های دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است.

جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به دلایل انتخاب روستای منشاد برای برگزاری جشنواره گل محمدی گفت: گل محمدی هم ریشه در باور‌های دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان، در روستای منشاد شکل گرفت.

جوادیان زاده به اهداف برگزاری جشنواره گل محمدی منشاد اشاره و اظهار داشت: جشنواره گل محمدی منشاد با هدف پیوند طبیعت، فرهنگ و هنر و همچنین آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد در برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری و معرفی منطقه به مسافران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح اولین گذر فرهنگ و هنر روستایی در روستای منشاد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه روستا‌ها و شهر‌های کوچک نباید در سایه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها باقی بمانند و ظرفیت‌های فرهنگی و طبیعت آنان ناشناخته باقی بمانند گفت: ابزار فرهنگ و هنر بهترین وسیله در جهت معرفی جوامع محلی و برند سازی برای آنهاست.

جوادیان زاده تصریح کرد: گل محمدی هم ریشه در باور‌های دینی مردم دارد و هم از وجوه هنری و شاعرانه برخوردار است، از این رو محور برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان و در روستای منشاد شکل گرفت.

انتهای پیام/ ا

افتتاح اولین گذر رهنگ و هنر کشور به زودی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار