در دیدار سفیر کشورمان در ایروان با وزیر خارجه ارمنستان تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه میان دو کشور مطرح شد.

تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه میان ایران و ارمنستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با زهراب مناتساکیان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان ملاقات و در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کردند.

در ابتدای این دیدار سفیر کشورمان ضمن تبریک انتصاب مناتساکیان به این مقام، برای وی و دولت جدید ارمنستان آرزوی موفقیت کرد.

سجادی در ادامه آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه ها، بر اهمیت تمرکز بر فعالیتهای اقتصادی و اجرایی نمودن تفاهم های سند کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که اخیرا در آستانه قزاقستان امضا شد را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال نمودن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد.

مناتساکیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور که مبتنی بر درک متقابل و حس مشترک می باشد، مناسبات ایران و ارمنستان را متکی بر سه ستون علایق تاریخی، اعتماد متقابل و حضور ارامنه در ایران دانست و افزود: دو کشور بایستی از این ظرفیت ها در راستای تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه نهایت استفاده را نمایند.

وزیر امور خارجه ارمنستان در ادامه بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و پیگیری مجدانه مسئولین نهادهای ذیربط دو کشور جهت اجرای تفاهم های منعقده در پانزدهمین کمیسیون مشترک تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار