صدراعظم و وزیر اقتصاد اتریش خواستار اعمال اقدامات مشابه علیه کالاهای وارداتی از آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصمیم رئيس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا با انتقاد دولت اتریش روبرو شد و صدراعظم و وزیر اقتصاد این کشور خواهان اعمال اقدامات مشابه برای کالاهای وارداتی از آمریکا شدند. 

"سباستین کورتس" صدر اعظم اتریش گفت: وقتی که آمریکا چنین مسیری را اتخاذ می‌کند باید اتحادیه اروپا نیز با تدابیر متقابل واکنش نشان دهد.

او با بیان اینکه کشورش به خوبی در برابر اقدامات آمریکا خود را آماده کرده است، افزود: تعرفه‌های آمریکا یک راه غلط است و به منافع اقتصادی اروپا لطمه وارد می‌کند.  

مارگرته شرامبوک، وزیر اقتصاد اتریش نیز با اشاره به اینکه کشورش سالهاست که با آمریکا روابط اقتصادی دارد، گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا غیرمسئولانه است. اتحادیه اروپا باید قاطعانه و با پاسخی متناسب در برابر دولت آمریکا واکنش نشان دهد. اتریش اجازه نمی‌دهد چنین اقداماتی از سوی دولت آمریکا ادامه یابد.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ به عنوان دومین شریک تجاری اتریش معرفی شد. اتریش در سال ۲۰۱۶ میلادی فولاد و آهن به ارزش ۱۶۰ میلیون یورو و آلومنییوم به ارزش ۱۷۰ میلیون یورو به آمریکا صادر کرده بود.  

گرهارد اشترایخر، کارشناس اقتصادی موسسه ویفو اتریش می‌گوید که عواقب تعرفه‌های آمریکا بر بازار کار در اتریش تاثیر خواهد گذاشت و سه هزار شغل تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار