مسؤول بهداشت محیط شماره دو استان اصفهان گفت: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان در این 14 روز هزار و 465 مورد بوده که در نتیجه 5 مورد کارگاه غیرمجاز شناسایی و 11 مورد مرکز غیربهداشتی تعطیل شده است.

هوشنگ طاهری در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به طرح ضربت در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و روزه‌داران و ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کاهش کنترل بیماری‌ها، نظارت بر آب و مواد غذایی در دستور کار مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: طرح ضربت در این مرکز تشکیل و با سنجش و نمونه‌برداری با تجهیزات نمونه‌گیری در همان مکان اقدام به اجرای طرح ویژه کنترل و نظارت بر کلیه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه تا 26 خردادماه می‌کند.

مسؤول بهداشت محیط شماره دو استان اصفهان خاطرنشان کرد: از 20 روز قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلیه مساجد استان در حدود 521 مسجد شهری و روستایی توسط کارشناسان بازرسی به عمل آمده است، تعدادی پمفلت برای کلیه مدارس و روحانیون در نظر گرفته شده و توزیع شد و جلسات آموزشی با هیأت امنای مساجد نیز برگزار شد.

وی با اشاره به حضور 46 کارشناس و بازرس بهداشتی در قالب گروه‌های نظارتی ادامه داد: از شروع ماه مبارک بازدیدهای بهداشتی اورژانسی از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان و در سه شیفت 24 ساعته صبح، عصر و شب در دستورکار قرار گرفته است.

طاهری به فعالیت‌های کارشناسان این مرکز در 14 روز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان در این 14 روز هزار و 465 مورد بوده که در نتیجه 5 مورد کارگاه غیرمجاز شناسایی و 11 مورد مرکز غیربهداشتی پلمب شده است.

وی مقدار مواد غذایی معدومی ماه رمضان امسال را  هفت هزار و 946 کیلوگرم خواند و بیان کرد: کارشناسان مرکز علاوه بر کنترل وضعیت مواد غذایی از کلیه مواد غذایی مذکور به منظور صحت سلامت نمونه‌برداری کرده و به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال می‌شود، تعداد نمونه‌برداری‌ها تاکنون 52 مورد بوده است.

مسؤول بهداشت محیط شماره دو اصفهان تصریح کرد: بیشترین مواد غذایی جمع‌آوری شده شامل شیرینی، پولکی، گلاب، فرآورده‌های گوشتی شامل ضایعات و تکه‌های مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط ضمن سنجش کلر باقیمانده آب شرب شهر و روستا اقدام به نمونه‌برداری جهت انجام آزمایش‌های میکروبی می‌کنند و در ماه رمضان امسال 154 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی شهری و روستایی انجام گرفته است.

طاهری در خصوص رسیدگی به گزارش‌های رسیده اذعان داشت: سامانه 190 به صورت 24 ساعته آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی است، لازم به ذکر است که گزارش‌های رسیده، مورد بررسی قرار گرفته، جواب‌دهی و رسیدگی می‌شود.

وی در پایان توضیح داد: مرکز بهداشت محیط شماره دو اصفهان حدود سه‌چهارم شهر اصفهان را پوشش می‌دهد که بیشترین مراکز حساس و چالش‌های بهداشتی شهر در محدوده این مرکز قرار دارند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار