آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از پیگیری رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیردولتی غرب تهران تا پرداخت 2 مرحله پاداش بازنشستگان

از پیگیری رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیردولتی غرب تهران تا پرداخت 2 مرحله پاداش بازنشستگانآموزش و پرورش در هفته نسبتا شلوغ خود با اخبار متعددی در حوزه دانش آموزی و فرهنگیان سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون آخرین جزئیات از رفتارغیر اخلاقی معلم مدرسه غیردولتی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان  سپری شد.

آخرین جزئیات از رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیردولتی

ناصر کوهستانی رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران درباره اتفاق اخیری که در یکی از مدارس متوسطه دوم این منطقه مبنی بر انتشار فیلم‌های غیراخلاقی از سوی یکی از معلمان رخ داده است، اظهار کرد: از هفته گذشته که متوجه این اتفاق‌ شدیم، کارگروهی در مدرسه برای بررسی ابعاد مختلف جریان تشکیل شده است و همچنان به فعالیت ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: پس از این موضوع مدیر مدرسه غیردولتی عزل و حکم مدیریتش هم تعلیق شده است، همچنین سرپرست جدیدی را جایگزین مدیر قبلی کردیم تا شرایط مدرسه برای دانش آموزان به طور عادی سپری شود.

کوهستانی تصریح کرد: معلم خاطی که از نیروهای آزاد بود تحویل مراجع قضایی شد تا این مرجع به اتهامات وارده رسیدگی کند. همچنین با توجه به اظهارات خانواده‌ها شکایتی از این فرد داشتیم که منتظریم ابعاد مختلف این قضیه از سوی مراجع قضایی به طور کامل روشن شود.

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیر دولتی

با توجه به اتفاقات ناگواری که طی چند روز گذشته در یکی از مدارس غیر دولتی شهر تهران به وقوع پیوست، سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: با تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی کارگروه ویژه‌ای را مسئول پیگیری و بررسی موضوع کرد.

خان‌ماکو: پاداش پایان خدمت بازنشستگان در ۲ مرحله پرداخت می‌شود

مهرداد خان‌ماکو مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار این موضوع داشتیم و اکنون نیز رایزنی‌های جدی‌تری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات افراد در سازمان برنامه و بودجه به محض روشن شدن منبع تأمین اعتبار که پیشنهاد از طریق کل منابع درآمدی دولت است، کار پرداخت معوقات را به جریان می‌اندازیم.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 4 هزار میلیارد اعتبار برای این منظور نیاز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های مالی در دولت وجود دارد قطعا پرداخت‌ها به صورت دو مرحله‌ای خواهد بود البته ضوابط پرداخت این دو مرحله‌ای را باید مورد بررسی قرار دهیم.

اعتبار عمرانی ۴ هزار میلیارد تومانی برای مدارس/ اجرای طرح مدارس سبز در ۳ استان

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: سرانه استاندارد آموزشی ۸.۳۹ متر مربع است و سرانه میانگین ۵.۱۸ متر مربع برآورد شده است، با توجه به این شرایط ۱۱ استان کشور همچون سیستان و بلوچستان، خراسان شمال، البرز، تهران، قم و گیلان کمتر از میانگین فضای آموزشی دارند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه به دنبال تخریب و بازسازی فضا‌های آموزشی هستیم، گفت: علاوه بر اینکه باید فضای آموزشی را به حد استاندارد برسانیم برخی فضا‌ها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی درباره مدارس سبز گفت: این مدارس محل اساسی توجه به محیط زیست هستند و در ایجاد آن‌ها شاخص‌های حمل ونقل، انرژی، مدیریت پسماند و مواردی از این قبیل تاثیرگذار هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اجرای این طرح در سه استان سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران خبر داد و گفت: اکنون در مرحله فراخوان هستیم تا افراد حقیقی و حقوقی برای ایجاد چنین مدارسی وارد عمل شوند هرچند در کنار طراحی و ساخت این مدارس موضوع فرهنگ‌سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است و سعی داریم این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

میانگین افزایش شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی آینده

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره تبیین شهریه این مدارس برای سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به برنامه های هر مدرسه میزان شهریه متفاوت است که در شهر تهران به طور میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵ درصد، در متوسطه اول حدود ۱۳ درصد و در متوسطه دوم ۱۱ درصد برآورد شده است و میانگین تمام مقاطع حدود ۱۳ و نیم درصد است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از استقرار ناظران مقیم در مدارس تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: در مدارسی که تخلف از شهریه داشته باشیم ناظران تا پایان تابستان حضور دارند.

زینی‌وند درباره حداقل و حداکثر میزان شهریه مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف اظهار کرد: در دوره ابتدایی حداقل شهریه 2 میلیون و 70 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 295 هزار تومان، در متوسطه اول حداقل شهریه 3 میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون و 848 هزار تومان برآورد شد، در متوسطه دوم حداقل شهریه 3 میلیون و 795 هزار تومان و حداکثر 9 میلیون و 620 هزار تومان بود.

وی ادامه داد:‌ امسال باتوجه به افزایش شهریه میزان شهریه در دوره ابتدایی، حداقل 2 میلیون و 652 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون و 100 هزار تومان شده است، همچنین در متوسطه اول امسال حداقل شهریه 3 میلیون و 628 هزار تومان و حداکثر آن 8 میلیون و 267 هزار تومان برآورد شد، در متوسط دوم هم حداقل شهریه 4 میلیون و 182 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 134 هزار تومان می‌شود.

زمان آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش آموزی اعلام شد

محمد روشنی قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از برپایی ۱۵۳۳ پایگاه تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و کسب مهارت‌های تشکیلاتی، اجتماعی و عمومی به آنان خبر داد.

وی در توضیح بیشتر آموزش‌های صورت گرفته در این پایگاه‌ها گفت: سعی داریم در این مدت با استفاده از مربیان مجرب تشکیلاتی، دانش‌آموزان را با مهارت‌های عمومی و تشکیلاتی شامل معرفتی، فرهنگی، خدماتی، اقتصادی، تربیت‌بدنی و مهارت امداد و نجات و اجتماعی و محیط زیستی آشنا کنیم.

روشنی زمان ثبت‌نام در این پایگاه‌ها را ۱۰ تا ۲۱ خرداد اعلام کرد و افزود: این پایگاه‌ها از اول تیرماه تا ۳۱ مرداد ماه به مدت ۸ هفته در مدارس منتخب که واجد شرایط ذکر شده در شیوه‌نامه هستند، فعال بوده و برای دانش‌آموزان شرکت کننده در این کلاس‌ها گواهینامه دوره‌های مهارت تشکیلاتی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.