خجسته گفت: گردشگری سومین صنعت درآمدزای پایدار دنیاست که می‌تواند اثر فراوانی بر رونق اقتصادی کشورمان داشته باشد.

تاثیر فراوان صنعت گردشگری بر رونق اقتصادی/ورود هر گردشگر خارجی درآمد 1000 تا 1500 دلاری برای کشور داردامیر خجسته عضو فراکسیون گردشگری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رونق صنعت گردشگری در کشورمان یکی از عوامل تاثیرگذار برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است،گفت: گردشگری سومین صنعت درآمدزای پایدار دنیاست که می‌تواند اثر فراوانی بر رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین اداه داد: با تغییر سازمان گردشگری به یک وزراتخانه مسلما توجه بیشتری به حوزه‌های مختلف گردشگری، تصویب بودجه و قانونگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ازای ورود یک گردشگر خارجی به کشور شاهد ایجاد 8 شغل و درآمد 1000 تا 1500 دلاری خواهیم بود، اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای مختلف دنیا به حوزه گردشگری به عنوان یک راه میان بر برای دستیابی به توسعه پایدار نگاه می‌کنند.

خجسته با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایران جزء مظلوم‌ترین سازمان‌های کشورمان به حساب می‌آید، افزود: متاسفانه این سازمان تا امروز جایی در توسعه‌یافتگی کشور نداشته و تنها صنعت و تولید با هزینه‌های اولیه بسیار بالا و اشتغال‌زایی به مراتب کمتر مد نظر قرار گرفته است.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تصریح کرد: در این تبدیل نباید تنها نام سازمان را به وزارتخانه تغییر داد، بلکه باید حوزه‌های زیرساختی و سازمانی با یک اجماع و همیاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور متحول شده و با رفع نواقص به گردشگری با یک دید و انتظار بزرگتری نگاه کرد .

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید براینکه ترغیب بخش خصوصی با وضع قوانین صحیح حمایتی باید یکی از مهمترین اهداف سیستم گردشگری کشور قرار گیرد، بیان کرد: اکنون صنف هتل‌داران کشور برای مشارکت در حل مشکلات گردشگری بیان کرده‌اند، ۹ درصد ارزش افزوده را خود به جای مسافران  می‌پردازند تا شرایط برای توریست تسهیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار