مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ژاپن طی یک تماسی تلفنی، بر اهمیت حفظ برجام و روابط اقتصادی با ایران تأکید کردند.

تاکید بر اهمیت حفظ برجام در تماس تلفنی موگرینی و وزیر خارجه ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، به صورت تلفنی گفتگو کرد. گفته می‌شود در این تماس تلفنی، دو مورد از اولویت‌های سیاست خارجی برای اتحادیه اروپا و ژاپن، از جمله توافق هسته‌ای ایران و مسئله شبه جزیره کره مورد بررسی قرار گرفته است.

موگرینی و کونو درباره اهمیت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای امنیت منطقه و جهان گفتگو کردند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا متذکر شد تا زمانی که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای عمل کند، اتحادیه اروپا به اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران متعهد خواهد بود. وی همچنین در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن، درباره اقدامات اتحادیه اروپا برای حصول اطمینان از ادامه روابط اقتصادی با ایران در پی تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران صحبت کرد.

فدریکا موگرینی و وزیر خارجه ژاپن همچنین درباره شرایط در شبه جزیره کره و هدف مشترک خود برای عاری سازی هسته‌ای کامل، قابل راستی‌آزمایی و بدون بازگشت این شبه جزیره گفتگو کردند. موگرینی در این مکالمه تلفنی بر تعهد اتحادیه اروپا برای ایجاد کانال‌های باز برای گفتگو و نیز اعمال حداکثر فشارها به پیونگ یانگ با اجرای تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

موگرینی و کونو پذیرفتند در هفته‌های آتی در مورد هر دو مسئله با یکدیگر به طور نزدیک در تماس باشند.

انتهای پیام/

تاکید اتحادیه اروپا و ژاپن بر تلاش برای حفظ روابط اقتصادی با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار