عضو هیئت مدیره راه آهن گفت:با اجرای طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود، کریدور ترانزیتی عراق به بندر امام خمینی (ره) شکل خواهد گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،سعید رسولی باحضوردرخرمشهر از روند عملیات اجرایی قطعه اول اتصال راه آهن جنوب به سایت صنعتی خرمشهر بطول ۴۱ کیلومتر قطعه اول طرح اتصال سربندر به خرمشهر محسوب میشود بازدید و از نزدیک با مسئولین منطقه آزاد اروند و نماینده دبیرخانه منطقه آزاد کشور دراین رابطه و پیمانکار پروژه درباره مسائل این پروژه گفتگو کرد و در جریان روند اجرای کار قرار گرفتند.

رسولی در رابطه با پروژه اتصال راه آهن بندر امام به خرمشهر گفت : این خط آهن به طول ۱۴۰کیلومتر میباشد که با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت پروژه ای متشکل از ۵ سهامدار شامل منطقه آزاد اروند ، شرکت فولاد خوزستان و ۳ شرکت بخش غیر دولتی احداث خواهد شد و با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد .

وی افزود: اجرای این پروژه برگ زرین دیگری بر خدمات راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مردم عزیز خوزستان و اقتصاد ملی کشورمان خواهد بود. با اجرای طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود عملا کریدور ترانزیتی عراق به بندر امام خمینی (ره) شکل خواهد گرفت همچنین امکان سفر زائرین ایرانی به عتبات عالیات و زائرین عراقی به شهرهای مقدس قم و مشهد ،همچنین امکان سفر گردشگران به وسیله قطار فراهم خواهد شد.

رسولی با یادآوری دلاورمردی ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در این خطه شهیدپرور به ویژه رزمندگان دلاور که در خرداد ماه سال ۶۲ با فتح خرمشهر و کوتاه کردن دست غاصبان و تجاوزگران از دامن خرمشهر عزیز بیان کرد؛همه ما مکلف به پاسداشت خون این شهیدان والا مقام و جانبازان و آزادگان و رزمندگان عزیز هستیم و بهترین اقدام در این جهت خدمت بیشتر به مردم و توسعه عمران و آبادانی و ارتقا خدمت رسانی به مردم نجیب و بزرگوارمان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، اتصال ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
صادرات رونق میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
ساخت قطارحومه ای اراک - شهرجدید مهاجران
آخرین اخبار