مدیرکل کمیته امداد گلستان از کسب رتبه برتر گلستان با جمع آوری ۳۸ میلیارد زکات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حسین پور مدیرکل کمیته امداد گلستان در جلسه شورای زکات گفت: بیش از ۷۷ درصد از زکات جمع آوری شده در حوزه نیازمندان هزینه و ۱۵۳ طرح عمرانی نیز از محل زکات در روستا‌ها اجرا شد.


وی افزود: ساخت ۳۴۴ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد، اجرای ۲۲۸ طرح خودکفایی و ۷۳۲ مورد هزینه درمان از نمونه کار‌هایی است که سال گذشته با زکات پرداختی در گلستان انجام شد.


آیت اله نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در گلستان و رئیس شورای زکات گلستان نیز در این جلسه گفت: تمرکز بر پرداخت و تحت ضابطه قرار دادن پرداخت‌های انفرادی تاثیر بیشتری بر زندگی نیازمندان دارد.


وی افزود: مشاهده آثار عینی زکات درزندگی مردم مانند اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌ها میتواند رغبت مردم به پرداخت زکات را افزایش دهد.


مدیر کل دفتر اجرایی زکات کشور در مراسم اهداء لوح تقدیر شورای عالی زکات کشور به آیت اله نورمفیدی گفت:: پارسال مردم بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت کردند که ۷۲ درصد آن صرف اجرای طرح‌های عام المنفعه و بقیه در بخش‌های عمرانی هزینه شده است.


نجف علی انتظاری افزود: امسال دفترچه‌های محاسباتی زکات به مردم میشود و در آن مبلغان و عامرین ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان و دامداران نسبت به محاسبه درآمد و زکات آن ها اقدام میکنند.


جلسه شورای زکات همزمان با فصل برداشت غلات به منظور تجمیع دریافت زکات کشاورزان برگزار و در آن لوح تقدیر شورای عالی زکات کشور برای کسب رتبه برتر گلستان در بخش‌های آموزشی و ترویجی و اهتمام مردم استان در در پرداخت زکات به آیت اله نورمفیدی رئیس شورای زکات گلستان اهداء شد.

انتهای پیام/فا

 

کسب رتبه برتر گلستان در پرداخت زکات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.