گود ورزش‌های باستانی تایباد، با حضور جمعی از مسئولان استانی، فرماندار، امامان جمعه شیعه و اهل تسنن این شهرستان، در بوستان ملت این شهر به بهره برداری رسید.

افتتاح گود زورخانه پوریای، ولی در تایباد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین فیروزیان رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: خراسان رضوی از قطب‌های اصلی ورزش پهلوانی کشور است و همه ساله در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی صاحب یکی از سکو‌های اول تا سوم می‌شود.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای رشته ورزشی منحصر به فردی است که در آن معنویت، روحانیت و فضایل اخلاقی جا گرفته و می‌تواند گره‌های معنوی و اخلاقی ورزش امروز ما را به خوبی بگشاید.
 
رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان تصریح کرد: اگر ورزش باستانی بتواند زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در زورخانه را فراهم کند مطمئنا مسئولان کشور نیز حمایت بیشتری از این رشته خواهند داشت و شاهد رشد آن در سطح کشور خواهیم بود.

فیروزیان گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان در این رشته ورزشی فعالیت دارند و هفت شهرستان خراسان رضوی همچنان فاقد گود باستانی هستند.

وی افزود: فضای ایجاد گود ورزش‌های باستانی تایباد از طرف شهرداری و شورای اسلامی این شهر واگذار شده که برای تجهیز آن ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است همچنین قول واگذاری یک قطعه زمین جهت ساخت زورخانه‌ای وسیع‌تر از زورخانه پوریای، ولی را نیز شورای شهر این شهرستان در افتتاحیه این مراسم دادند.
 
انتهای خبر//ع.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.