مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد از ایجاد بیش از هزار شغل در حوزه گردشگری در یزد برای تقویت بنیه مالی و اشتغال در روستا‌ها خبرداد.

یارمند مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری یزددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به اینکه ظرفیت‌هایی بالایی در صنعت گردشگری استان وجود دارد، گفت: برای تقویت بنیه مالی و اشتغال در روستاها، تقویم گردشگری روستایی با پیش بینی ایجاد یکهزار فرصت شغلی در این حوزه تهیه و تدوین شد.

یارمند صنعت گردشگری را یکی از رویداد‌های مهم مباحث جدید در این حوزه و روستا‌های یزد را دارای ظرفیت‌های زیادی در این خصوص دانست و افزود: به همین منظور تقویم گردشگری روستایی با همکاری بخشداری‌ها و عمدتا در قالب نمایشگاه عرضه محصول، برگزاری مراسم و آیین‌های محلی تدوین شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد تصریح کرد: این رویداد‌ها با توجه به نقش آن در بهبود کیفیت زندگی مردم و تقویت اقتصاد محلی، اشتغالزایی، توسعه مقاصد روستایی، پرورش حس غرور محلی در ساکنان و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری تدوین شد.

یارمند با اشاره به این که ۳۰۰ رویداد در تقویم گردشگری روستایی یزد تعریف شد، گفت: باید این حوزه به سرمایه آفرینی منجر شود، با تدوین تقویم می‌توان در مسیر رشد اشتغال و درآمدزایی پایدار گام برداشت.

وی اظهارداشت: پیش بینی‌ها این است در صورت حرکت بر مبنای این تقویم، یکهزار فرصت شغلی در صنعت گردشگری روستایی استان ایجاد شود و امروز نیز در راستای اجرای برنامه‌های تقویم گردشگری، نخستین جشنواره گلابگیری در روستای منشاد مهریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ا

پیش بینی ایجاد بیش از هزارشغل در حوزه گردشگری در یزد

برچسب ها: گردشگری ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار