فعالان تجاری انگلیس و صاحبان شرکت‌های اتحادیه اروپا از نخست وزیر این کشور خواستند درباره روابط تجاری لندن با اتحادیه اروپا پس از برکسیت شفاف سازی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انجمن کسب و کار میزگرد اروپایی صنعتگران در بیانیه‌ای اعلام کرد، این افراد از ترزا می‌ خواسته اند درباره شرایط تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا پس از خارج شدن این کشور از این اتحادیه شفاف سازی بیشتری انجام شود.

در نشستی که روز چهارشنبه در دفتر نخست وزیر انگلیس برگزار شد، سران تجاری ۱۳ شرکت مهم انگلیس و دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله ولوو، بریتیش پترولیوم، نستله و بی ام دبلیو حضور داشتند.

به گزارش روزنامه گاردین این رهبران تجاری پس از دیدار با می‌ در بیانیه مشترکی با بیان اینکه تداوم تبادل بدون وقفه کالا بین شرکت‌های انگلیسی و شرکت‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مسئله‌ای ضروری است، تاکید کردند ما به شفاف سازی و اطمینان نیاز داریم، زیرا زمان رو به پایان است. بی اعتمادی موجب کاهش سرمایه گذاری‌ها می‌شود.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی دولت انگلیس منتشر شد، ترزا می‌ در این دیدار بر لزوم ایجاد اطمینان برای تجار تاکید کرد.

نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد در ماه مارس لندن و بروکسل درباره دوره موسوم به دوره اجرا به توافقی دست یافتند که در آن تصریح شده است پس از برکسیت انگلیس به طور موقت به قوانین اتحادیه اروپا پایبند خواهد بود.  

انگلیس قرار است در تاریخ ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ [۱۳۹۸] از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار